English

اتوبوس‌های افغانستانی زائران اربعین این کشور را از مرز دوغارون تا چذابه جا بجا می‌کنند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، اتوبوس‌های افغانستانی زائران اربعین این کشور را به صورت مستقیم از مرز دوغارون تایباد تا مرز چذابه استان خوزستان منتقل می‌کنند.

 اتوبوس‌های افغانستانی زائران اربعین این کشور را از مرز دوغارون تا چذابه جا بجا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، جعفر شهامت اظهار داشت: مقرر شده است حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از کشور افغانستان کار جا بجایی زائران این کشور را بین ۲ مرز دوغارون تا چذابه انجام دهند و پذیرش و انتقال زائران افغانستانی صرفا از طریق ناوگان اتوبوسی این کشور که به صورت موقت در ایام اربعین وارد کشور می‌شوند، انجام گیرد.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل تردد ناوگان یاد شده و ارائه خدمات شایسته به زائران غیر مقیم افغانستانی، براساس مجوز ستاد مرکزی اربعین، ناوگان افغانستانی از برخی هزینه‌های تردد در قلمرو جمهوری اسلامی ایران از جمله عوارض متقابل و مابه التفاوت سوخت معاف شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: همچنین ناوگان یاد شده در ورود به کشور برای دریافت سوخت در طول مسیر کارت هوشمند سوخت ویژه ناوگان خارجی دریافت می کنند.

شهامت افزود: اتباع افغانستان برای شرکت در مراسم عزاداری پایان ماه‌های محرم و صفر در عراق، سفر خود از مرز دوغارون به صورت رسمی از سال ۱۳۹۶ به این کشور آغاز کردند که با شیوع کرونا، این سفرهای زیارتی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ متوقف شد، اما امسال زمینه حضور حدود ۴۰ هزار نفر از شیعیان افغانستان برای شرکت در پیاده روی اربعین فراهم شده است.

شایان ذکر است مرز دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد قرار دارد و شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه