English

خروج دو میلیون و ۵۵۰ هزار زائر از مرزهای اربعینی کشور

از آغاز سفرهای اربعین حسینی تا پایان روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه، ۲ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۹۱۱ زائر از مرزهای اربعینی وارد کشور عراق شده و یک میلیون و ۲ هزار و ۸۶۶ زائر نیز در سفرهای بازگشت، وارد مرزهای کشورمان شده‌اند.

 خروج دو میلیون و ۵۵۰ هزار زائر از مرزهای اربعینی کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور، از مجموع زائرانی که تا پایان روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه از مرزهای شش‌گانه اربعینی وارد کشور شده‌اند، ۹۴ درصد زائران ایرانی و ۶ درصد نیز زائران غیرایرانی بوده‌اند.

پایانه مرزی مهران با انتقال ۵۱ درصد زائران ایرانی همچنان انتخاب نخست مردم برای خروج از کشور است و پس از آن مرزهای شلمچه با ۲۴ درصد، خسروی با ۱۵ درصد، چذابه با ۸ درصد، تمرچین و باشماق هر کدام با یک درصد مرزهای مبادی سفر هستند.

این گزارش حاکی است، مرز شلمچه با سهم ۴۲ درصدی اولویت نخست زائران غیرایرانی برای ورود به کشور عراق است و مرزهای مهران با ۱۸ درصد، چذابه با ۱۶ درصد، تمرچین با ۱۱ درصد و باشماق با ۱۰ درصد و خسروی نیز با ۳ درصد دیگر مرزهای منتخب زائران غیرایرانی برای خروج از کشورمان بوده‌اند.

از سویی تا پایان روز گذشته یک میلیون و ۲ هزار و ۸۶۶ زائر ایرانی و غیرایرانی در مسیر بازگشت از مرزهای اربعینی وارد کشورمان شده‌اند.

بر پایه این گزارش، ۵۰ درصد زائران ایرانی مرز مهران را برای بازگشت به کشور انتخاب کرده‌اند و مرزهای شلمچه با ۲۹ درصد، خسروی با ۱۰ درصد، چذابه با ۷ درصد و باشماق و تمرچین هر کدام با ۲ درصد پذیرای زائران برای ورود به کشور بوده‌اند.

گفتنی است، زائران غیرایرانی نیز در مسیرهای بازگشت از کشور عراق به ترتیب مرزهای شلمچه، باشماق، تمرچین، مهران، چذابه و خسروی را برای ورود به خاک ایران برگزیده‌اند.

از ابتدای اجرای طرح اربعین از روز ۱۶ مرداد تا روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه، تقاضای زائران برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیرهای رفت و برگشت به ترتیب ۲۱ و ۱۴ درصد بوده است.

بر این اساس ۶۸۳ هزار و ۸۷۱ زائر در مسیرهای رفت و برگشت از طریق ۳۴ هزار و ۱۷۲ سفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه