English

استقرار شبانه‌روزی گشت‌های راهداری در محورهای منتهی به مرزهای اربعینی

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور، گشت‌های راهداری به صورت ۲۴ ساعته با چراغ گردان روشن در محورهای مرزهای اربعین مستقر هستند.

استقرار شبانه‌روزی گشت‌های راهداری در محورهای منتهی به مرزهای اربعینی

 به نقل از راهداری، فرهاد مهریاری گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای ترغیب به توقف و استراحت زائران اربعین حسینی در مسیرهای برگشت، اقدام به برپایی ایستگاه‌های چشم به راهیم و افزایش گشت‌های راهداری در محورهای اربعینی کرده‌ است.

وی افزود: با توجه به افزایش حجم ترددهای بین‌شهری در ایام اربعین حسینی به خصوص در مسیرهای مرتبط با مرزهای اربعینی که دارای تراکم بالا، ترکیبی از ناوگان حمل و نقل عمومی و مسافری و وسایل نقلیه شخصی است، احتمال بروز خطای انسانی در جریان عبور و مرور افزایش می‌یابد.

به گفته مهریاری با بررسی رفتار کاربران جاده‌ای در سال‌های گذشته از طریق بررسی تصادفات رخ داده در ایام اربعین حسینی، خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، صحبت با تلفن همراه و نقص فنی وسایل نقلیه را می‌توان از علل اصلی تصادف در این ایام برشمرد که با رعایت چند نکته ساده، می‌توانیم از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کرده و سفری ایمن و آرام را برای خود و خانواده‌مان رقم بزنیم.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک، اقدام به رانندگی با وسایل نقلیه شخصی بلافاصله پس از اتمام پیاده‌روی اربعین حسینی و‌ ورود به کشور، شرایط آب و هوایی، گرما و تابش خورشید صبحگاهی، استفاده از کولر وسایل نقلیه و خستگی مفرط را دلایل بروز تصادفات به خصوص از نوع واژگونی دانست.

فرهاد مهریاری به استراحت رانندگان قبل از شروع سفر و پرهیز از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی تأکید کرد و افزود: زائرین بعد از ورود به کشور و قبل از شروع سفر استراحت کافی داشته باشند و در طول مسیر هم از محل‌های مناسب و ایمن برای رفع خستگی استفاده کنند.

وی همچنین بر لزوم بررسی فنی خودروها قبل از سفر و رعایت سرعت مطمئنه تأکید کرد و ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌شود که هر دو تا سه ساعت رانندگی، حداقل ۲۰ دقیقه استراحت کنند و در صورت احساس خستگی، رانندگی را به فرد دیگری واگذار کنند..

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان افزود: آموزش رانندگان و آگاه‌سازی آن‌ها درباره خطرات رانندگی در حالت خستگی و توزیع از طریق ارائه پیام‌های ایمنی در پایانه‌های مرزی از جمله اقداماتی است که توسط این سازمان برای ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه