English

افزایش ۵۰ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار در نیمه نخست سال جاری

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در بازدید از مرز بیله سوار با بیان این‌که در ۶ ماهه گذشته ۳۷۴ هزار و ۸۴۳ تن کالا از مرز بیله سوار صادر شده، افزود: این میزان کالا توسط ۱۶ هزار و ۷۸۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادرات شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۵۰ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار در نیمه نخست سال جاری
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از راهداری، کلیم الله وثوقی، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، تصریح کرد: عمده کالاهای صادر شده شامل کاشی، شیشه، سیب زمینی،سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل بوده است.

وی به واردات ۱۷ هزار و ۸۸۰ تن کالا توسط ۸۷۱ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار اشاره کرد و اظهار داشت: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲ هزار و ۸۲۰ تن بوده، از افزایش ۳۹ درصدی حکایت دارد.

عضو شورای اداری استان اردبیل از ترانزیت ورودی ۱۹۸ هزار و ۲۰۷ تن کالا از مرز بیله سوار در مدت یاد‌شده خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان کالا توسط ۹۳۲۹ دستگاه کامیون بصورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده است.

وثوقی با بیان این‌که در ۶ ماهه گذشته ۳۸۳ هزار تن کالا توسط ۱۷ هزار و ۵۵۷ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی صورت گرفته، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۱۴ هزار و ۸۷۶ تن کالا ترانزیت خروجی شده بوده، افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:از این میزان ترانزیت خروجی کالا ۵۳ درصد توسط کامیون ایرانی، ۴۰ درصد توسط کامیون آذری و ۶ درصد توسط کامیون ترکیه و یک درصد نیز توسط سایر ملیتها ترانزیت حمل شده است.

وثوقی گفت: در ۶ ماهه گذشته تردد حدود ۷۶ هزار دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی از مرز بیله سوار ثبت شده که از این میزان ۳۹ هزار و ۹۸۵ دستگاه وارد و ۳۶ هزار و ۹۴۶ دستگاه خارج شده است.

وی از تردد ۷۵ هزار و ۲۸۹ دستگاه کامیون و ۱۶۴۲ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار خبرداد و بیان کرد: در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۳ درصدی و در تردد وسیله نقلیه کامیون نیز ۲۴ درصد افزایش را شاهد هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه