English

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس:

مشکل نقدینگی ادامه تولید را طاقت‌فرسا کرده است

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس گفت: از مهم‌ترین مسائل حال حاضر صنایع، مشکل نقدینگی است. این مهم، نه‌تنها امکان سرمایه‌گذاری برای نوسازی و توسعه راناممکن ساخته، بلکه نگهداشت تولید جاری را نیز بسیار طاقت‌فرسا کرده است.

مشکل نقدینگی ادامه تولید را طاقت‌فرسا کرده است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حمید رجب‌پور، مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس در همایشی به مناسبت دهه تولید و تجارت که با حضور استاندار هرمزگان، مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از کارکنان شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه صنعت ایران به‌ویژه از دهه ۱۳۷۰  به بعد توسعه بسیار خوبی را تجربه کرده و اشتغال قابل‌توجهی نیز بر مبنای آن ایجاد شده، اما مشکلات موجود بر سر راه تولید و صنعت نیز کم نبوده است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی همچنین گفت: تسهیل مقررات و همچنین هماهنگ‌سازی دستگاه‌های اجرایی در راستای کمک به تداوم حیات و رشد واحدهای صنعتی یک ضرورت است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش‌‌روی صنایع و مراکز تولیدی بیان کرد: از مهم‌ترین مسائل حال حاضر صنایع، مشکل نقدینگی است، این مهم نه‌تنها امکان سرمایه‌گذاری برای نوسازی و توسعه ناممکن ساخته، بلکه نگهداشت تولید جاری را نیز بسیار طاقت‌فرسا کرده است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس در ادامه بیان کرد: در چنین شرایطی و در کنار موضوع نقدینگی، پرونده‌های حقوقی و احکام تعزیراتی بار شده بر شرکت‌های تولیدی بدون در نظر داشتن شرایط سخت کنونی و متاسفانه بدون هماهنگی لازم با دستگاه‌های مجری، کمر صنعت را خم کرده است.

رجب‌پور اذعان داشت: مشکل دیگری که گریبان صنعت را در حال حاضر می‌فشارد، کمبود برق و گاز ورودی موردنیاز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نهاده‌های تولید در صنایع انرژی‌بر است.

وی افزود: شرکت آلومینیوم المهدی به‌عنوان یک صنعت بزرگ و انرژی‌بر با مسئولیت‌پذیری خود و سهامداران اصلی‌اش، نه‌تنها به صورت فعال اقدام به احداث نیروگاه برای غلبه بر مشکل تامین برق کرده، بلکه در یک برنامه مشخص سه ساله، از ابتدای سال جاری، اقدام به اجرای طرح‌هایی برای افزایش بهره‌وری انرژی مصرفی کرده تا علاوه بر تضمین تداوم تولید، مسئولیت ملی و اجتماعی موثر خود را نیز ایفا کند. 

وی بیان کرد: آلومینیوم المهدی، تولید شمش آلومینیوم را با ظرفیت ۱۷۰ هزار تن در سال برعهده دارد که برای امسال و سال‌های آینده با افزایش تدلید روبه‌رو خواهیم بود. 

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان به انبار نگهداری پودر آلومینیوم که به بهره‌برداری رسیده نیز اشاره کرد و گفت: احداث سالن نگهداری و ذخیره پودر آلومینیوم به ظرفیت ۸۰ هزارتن  با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان، یک سال به‌طول انجامید که اکنون افتتاح شده است. 

وی بیان کرد: همزمان مراسم کلنگ‌زنی احداث کمپرسورخانه المهدی را داشتیم، تولید هوای فشرده برای تولید آلومینیوم یکی از شروط اساسی است و این شرکت سال‌های متمادی با مشکل تامین هوای فشرده پایدار روبه‌رو بود و ما موفق شدیم با تامین سرمایه، استارت جدی در این پروژه رقم بزنیم. این پروژه افزون بر ۲  و نیم میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و حدود ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی دارد. 

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان ادامه داد: انعقاد قرارداد برای تامین کمپرسور انجام شده که تا چند ماه آینده وارد ایران می‌شود. سایر اقلام موردنیاز پروژه از قبیل تابلوی برق، ترانس‌ها و... از داخل تامین شده‌ است. 

وی افزود: کمپرسورخانه نیز به ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب در ساعت تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید و امروز از فاز اول نیروگاه المهدی بازدید کردیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه