English

امام جمعه بندرعباس:

فرهنگ، هنر و رسانه های هرمزگان در شرایط خوبی قرار ندارد

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: وضعیت مالی و بودجه‌ای حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در استان هرمزگان راضی کننده نیست؛ چرا که کمترین اعتبار از بودجه عمومی دولت به این حوزه اختصاص دارد.

فرهنگ، هنر و رسانه های هرمزگان در شرایط خوبی قرار ندارد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در این 5 ساله مسئولیت من در حوزه نماینده ولی فقیه در هرمزگان، حجم بسیاری از مطالبات مردم را در اقصی نقاط مختلف با صراحت تمام مطرح کردیم. 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده عنوان کرد: سعی مان بر این بود که با رعایت اصول اخلاقی مسائل مرتبط با مطالبه گری مردم را مطرح کرده، فلذا در امر مطالبه گری از تخریب و توهین بپرهیزیم و سبک و روش مان را با رهبر معظم انقلاب مطابقت می دهیم. 

وی تصریح کرد: سلوک مقام معظم انقلاب به شیوه ای است که انتقاد از دولت و حمایت از آن را مدنظر قرار می دهد و ایشان نه تنها در پشت صحنه بلکه در پشت تربیون هزاران مسائل مختلف را به مسئولان متذکر می شود، وزیر را استنطاق و یا اینکه با آنها به گفتگو می پردازد. 

نماینده ولی فقیه در بندرعباس با اشاره به اینکه باید مسائل حاکمیت و نظام را مدنظر قرار دهیم،عنوان کرد: باید از سلوک فردی رهبر معظم انقلاب حمایت کنیم و در ضمن باید زبان گویای همه مردم باشیم. 

وی در رابطه با موضوع انتقاد از مدیران و مسئولان مطالبی را عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه، در باب این موضوع نگرانی هایتان را درک می کنم، من بارها و بارها در جلسات دولت و اقامه نماز جمعه، تذکرات را به مسئولان ارشد استان دادیم. 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده بیان داشت: مسئولان و مدیرانی که تحمل انتقاد مردم را ندارند، استعفا دهند. 

امام جمعه بندرعباس افزود: من به عنوان نماینده ولی فقیه در هرمزگان در وهله نخست باید خود را در معرض انتقاد مردم قرار دهم و پس از آن تمام مسئولان را در حوزه های مختلف فرهنگ و... دعوت شوند و با آنها صحبت کنیم. 

به گفته وی، من به شدت با هوچی گری به جای مطالبه گری مخالف هستم و همچنین با آشفته سازی فضا و تخریب شخصیت به جای نقد مخالفم. 

وی دومین مساله در حوزه فرهنگ استان، را خلا قرارگاه فرهنگی دانست که البته هم اکنون طرح ساماندهی مساجد را شروع کردیم و به‌زودی در اطلس مساجد استان پیشرفت آن را بارگذاری و اطلاع رسانی می‌کنیم.

امام جمعه بندرعباس گفت: در رابطه با بحث قرارگاه گام دوم انقلاب اسلامی نیز یک خلایی در هرمزگان مشاهده کردیم که این خلا اصحاب رسانه به ما منتقل کردند.

وی در ادامه سخنانش اذعان داشت: در قرارگاه گام دوم مقدمات کار را از ۶ ماه اخیر آماده کرده و با مسئولان ارشد استان نیز شور و مشورت های لازم انجام می دهیم که آمادگی داشته باشیم این قرارگاه در بخش های مختلف تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در استان پیگیر باشیم.  

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده اذعان داشت: کم تحملی مسئولان در برابر انتقاد یکی از معضلات رسانه ها است. 

امام جمعه بندرعباس در ادامه سخنانش به شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی به لحاظ ساختاری عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه فرهنگ جامعه است و مصوبات آن لازم الاجرا است. عالی ترین مسئول اجرایی استان نیز مصوبات را برای ابلاغ به دستگاه اجرایی می دهد و پس از آن پیگیری های لازم انجام می شود.

وی عنوان کرد: اخیرا در شورای فرهنگ عمومی کل کشور مشکلاتی بوجود آمد و جلساتی که با حضور من در تهران برگزار شد به طور مفصل در رابطه با مشکلات حوزه شورای فرهنگ عمومی مطالبی عنوان شد واین مسائل باعث شده تا مصوبات اجرایی نشود و توانایی شورای فرهنگ عمومی کاهش پیدا کند. 

وی یادآورشد: در حال حاضر 73 جلسه با 229 دستورکار و 279 مصوبه در نشست شورای فرهنگ عمومی هرمزگان داشتیم و 2 جلسه ویژه نیز در جزیره هرمز برگزار شد که مسئولان استانی پیگیر این موضوع هستند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه نامگذاری اماکن دولتی و غیردولتی در صلاحیت فرهنگ عمومی استان است، ابراز داشت: نامگذاری اماکن دولتی و غیردولتی در صلاحیت فرهنگ عمومی استان است و هیچ دستگاهی حق مداخله در این کار ندارد.

وی عنوان کرد: نامگذاری اماکن عمومی و خصوصی دارای پیام اجتماعی و فرهنگی است که باید از طریق دستگاه مربوطه پیشنهاد شود و سپس در کارگروه پیشنهادات بررسی و در نهایت در صحن علنی شورا تصویب شود که البته این مهم در استان اتفاق نمی‌افتد و در یک سال اخیر به جد پیگیر این موضوع هستیم.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش به مظلومیت حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: وضعیت مالی و بودجه‌ای حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در استان هرمزگان راضی کننده نیست؛ چرا که کمترین اعتبار از بودجه عمومی دولت به این حوزه اختصاص دارد و از لحاظ حمایت‌های مادی و بودجه‌ای نسبت به این بخش غفلت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده یادآور شد: رسانه‌ها و ائمه جمعه هر 2 از جهاتی زبان مردم و حلقه وصل ارتباط مردم با حاکمیت و نماینده حاکمیت هستند که در این وجه اشتراک می‌توانیم هم افزایی داشته باشیم؛ رسانه ها می‌توانند مشکلات مردم و استان و مسائل ارتقای سطح کیفی خدمات دولت را پیگیری کرده و هم افزایی داشته باشیم.

وی در ادامه اذعان داشت: نماز جمعه پناهگاه است و هر هفته، پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در بندرعباس، به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده تصریح کرد: پشت میزنشین نیستم و در طول هفته به سرکشی از محلات فقیرنشین و روستاها و شهرهای استان و بررسی و پیگیری از مسائل و مشکلات مردم مشغول هستم؛ چرا که توصیه رهبر معظم انقلاب بر این است که «دست مهرتان بالای سر همه باشد.»

وی یادآور شد: دولت سیزدهم، سطح مطالبات و ارتباط با مردم و همچنین توجه به محرومان را بالا برد و من در محضر رئیس جمهور شهید از دولتمردان استان انتقاد کرده و به آنها گفتم که ارتباط خود را با مردم قوی تر کنید و عده ای از این حرف بنده رنجیده خاطر شدند. همچنین دولت خدمتگزار مردم با بهره گیری از ظرفیت های داخلی در راستای رفع معضلات کشور تلاش های زیادی انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اذعان داشت: همانگونه که آیت الله ابراهیم رئیسی، برای توسعه کشور و رفاه مردم به اقصی نقاط استان ها مختلف سفر کردند و ارتباط نزدیک با مردم داشتند، انتظار ما از کارگزاران دولت این است که رئیس جمهور شهید را الگوی خویش قرار دهند.

وی در ادامه گفت: تاکنون اقدامات تاثیرگذار و مطلوبی در خصوص حوزه‌های علمیه استان انجام گرفته و در حوزه نشست با نخبگان استان، ساماندهی مساجد، ارتباط با علما و نخبگان اهل سنت و همچنین مطالبه رهبرمعظم انقلاب در خصوص تعمیق معنویت و معارف دینی و اخلاقی گام‌های خوبی انجام گرفته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: صنایع و شرکت‌های مستقر در استان باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به مردم عمل کنند. 

وی در پایان ابراز داشت: در چند سال اخیر صنایع بزرگ و پایین دستی استان در بحث عمل به مسئولیت‌های خود نسبت به مردم، یک قدم رو به جلو آمدند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه