English

گرمازدگی، زنگ خطر جدی برای سلامت شهروندان هرمزگانی

مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان بیان داشت: گرمازدگی، زنگ خطر جدی برای سلامت شهروندان هرمزگانی است و باید مردم گرمازدگی در این ایام را جدی بگیرند.

گرمازدگی، زنگ خطر جدی برای سلامت شهروندان هرمزگانی
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حسین قاسمی مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان در خصوص هشدار افزایش دما اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در هرمزگان به همشهریان توصیه می‌شود که خطر گرمازدگی را جدی بگیرند و از قرار گرفتن در معرض آفتاب و محیط‌های فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

وی با اشاره به خطرات بالای گرمازدگی افزود: این عارضه می‌تواند به کلیه‌ها، قلب و مغز آسیب جدی وارد کند و در موارد شدید، گرمازدگی می‌تواند منجر به کما و حتی مرگ شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان تأکید کرد: کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های مزمن افراد پرخطر در مواجهه با گرمازدگی محسوب می‌شوند و افراد و کارگرانی که در محیط‌های گرم و فاقد تهویه کار می‌کنند نیز در معرض خطر جدی قرار دارند.

قاسمی با بیان اینکه مردم بایستی خطر گرمازدگی را جدی بگیرند، اذعان داشت: تشنگی و تعرق شدید، توقف یکباره عرق کردن، سرگیجه، سر درد، تهوع، تب، تشنج و از دست دادن هوشیاری از علائم گرمازدگی است که باید به آن‌ها دقت شود و در صورت مشاهده این علائم به مراکز درمانی مراجعه یا با اورژانس تماس گرفته شود.

وی در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: مردم برای جلوگیری از گرمازدگی باید نسبت به نوشیدن فراوان آب حتی اگر احساس تشنگی نداشته باشند نیز اهتمام داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه