English

با پیگیری علوم پزشکی صورت گرفت؛

راه‌اندازی ۲ بخش تخصصی برای کودکان و ارتوپدی در هرمزگان

با پیگیری‌های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درمانگاه تخصصی شکاف کام و لب بیمارستان کودکان بندرعباس آستانه راه اندازی بوده و اتاق عمل ارتوپدی در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد هم فعال شده است.

راه‌اندازی ۲ بخش تخصصی برای کودکان و ارتوپدی در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، امیر حسابی در خبری خوش برای کودکان مبتلا به شکاف کام و لب و خانواده‌هایشان گفت: مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس با هدف ارائه خدمات تخصصی‌تر و کاهش هزینه‌های درمانی، در آستانه راه‌اندازی درمانگاه تخصصی شکاف کام و لب قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: تیمی متشکل از کارشناسان مجرب این مرکز، اخیراً با سفر به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی، آمادگی لازم برای ارائه خدمات جامع به بیماران مبتلا به شکاف کام و لب را کسب کرده‌اند.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس ادامه داد: در این دوره‌ها، مراحل مختلف درمان از جمله پذیرش، تشکیل پرونده، انجام عمل جراحی و پیگیری‌های پس از ترخیص به طور کامل آموزش داده شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس علاوه بر استان هرمزگان، بیماران زیادی را از استان‌های مجاور مانند سیستان و بلوچستان، فارس و جنوب کرمان نیز پذیرش می‌کند، راه‌اندازی این درمانگاه می‌تواند به طور چشمگیری در کاهش هزینه‌های درمانی و رفت و آمد بیماران به سایر استان‌ها موثر باشد.

حسابی افزود: ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این مرکز با توجه به امکانات، تجهیزات و تخصص‌های موجود، پتانسیل لازم برای ارائه خدمات تخصصی در زمینه شکاف کام و لب را دارا است.

منوچهر کمالی گفت: در راستای ارائه خدمات نوین و با پیگیری‌های انجام شده، تجهیزات و امکانات مورد نیاز جراحی ارتوپدی با اعتباری بیش از ۴۵ میلیارد ریال از سوی معاونت درمان دانشگاه تامین و اتاق عمل ارتوپدی تخصصی تجهیز و راه‌اندازی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه اولین عمل ارتوپدی تخصصی در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد انجام شد، افزود: این شهرستان آباد در شمال استان هرمزگان، با فاصله ۱۶۰ کیلومتری و با جاده‌ای ترانزیتی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان فاطمه الزهرا (س) با برخورداری از پزشکان متخصص اعم از داخلی، قلب و عروق، ارتوپدی، زنان، اطفال، رادیولوژی، پاتولوژی، بیهوشی و جراحی‌های عمومی، به همشهریان در حاجی آباد، ارائه خدمت می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش خدمات درمانی، نیاز مردم برای مراجعه به بیمارستان‌های دیگر که با هزینه‌های جانبی همراه است تا حد زیادی کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه