English

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

سینمای دولتی اثرگذاری لازم جامعه را ندارد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در در جشن «مهر سینمای ایران» تاکید کرد: میزان اثرپذیری جعبه جادوی سینما به مراتب خیلی بیشتر ابزارهای فرهنگی است.

سینمای دولتی اثرگذاری لازم جامعه را ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، علی صفدری در مراسم جشن «مهر سینمای ایران» امروز ۱۰ مهرماه که با حضور جمعی از سینماگران و فعالان این حوزه برگزار شد، ابراز داشت: تاثیری که سینما دارد قطعا کتاب، کلاس درس و مدرسه و ... ندارد.

وی با اشاره به درخواست های متعدد هنرمندان عرصه سینما برای دریافت کمک های مالی دولتی، گفت: سینمایی که دولت پول بدهد و دولتی شود کارایی لازم را نخواهد داشت و هنرمندان باید با تولید آثار ارزشمند که با استقبال مخاطب مواجه شود، در پی رونق سینما باشند.

 سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: سینما چند شاخصه مهم دارد که اگر هر فعال این حوزه این شاخصه ها را رعایت نکند، خروجی کارش اثرگذاری لازم را نداشته و نتیجه مطلوبی در این حوزه حاصل نمی شود که مهمترین آن"فکر کردن" است و اگر کسی در صنعت اثرگذار سینما فعالیت کرده و اهل تفکر و تامل نباشد، قطعا خروجی کار او از اثرگذاری لازم برخوردار نبوده و ارزش و اعتباری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر در حوزه سینما بحث امید و ناامیدی است. یک سینماگر می تواند با اثر خود هم امید را به جامعه تزریق کرده و هم جامعه را از آینده ناامید کند و قطعا یک سینماگر خیرخواه در تلاش برای امید دادن به جامعه خود خواهد بود.

صفدری با بیان اینکه سینمای بعد و قبل انقلاب اصلا قابل قیاس با یکدیگر نیستند، عنوان کرد: فیلم فارسی پیش از انقلاب سراسر ابتذال و از محتوای ارزشی تهی بود.

وی افزود: اگر اثرسینمایی با محتوای ارزشمند تولید شود، قطعا مخاطب از آن استقبال کرده و علاوه بر برگشت هزینه‌ها سود خوبی عاید دست اندرکاران آن اثر خواهد شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در پایان در خصوص آثار فاخر کشوری افزود: سال گذشته فیلم "اتاقک گلی" را داشتیم که در همین شهرستان جوانرود فیلمبرداری شده بود و در جریان اغتشاشات سال گذشته این فیلم به نمایش درآمد و چقدر توانست بر روی مردم جوانرود اثرگذار باشد. آنها بعد از دیدن این فیلم با اشک و لبخند ایستاده این فیلم و عوامل آن را تشویق کردند. ما به این نوع فیلم های ارزشی که واقعیت ها را بیان می کند و به این فیلمسازان ارزشی نیازمندیم و امیدواریم ساخت اینگونه آثار تداوم یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه