English

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه:

تجاری سازی «محصولات دانش بنیان» استان نیازمند ارائه گواهی استاندارد است

سمینار «آشنایی با مزایای استانداردسازی محصولات دانش بنیان و دستورالعمل اعطای نشان دانش بنیان (دانش نماد) و نانو (نانو نماد)» در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار شد.

تجاری سازی «محصولات دانش بنیان» استان نیازمند ارائه گواهی استاندارد است
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

 به نقل از پارک علم و فناوری کرمانشاه، سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان در این سمینار که امروز ۱۶ مهر در برج فناوری استان برگزار شد با بیان اینکه تولید محصولات دانش بنیان با پیچیدگی خاص و فناوری و نوآوری همراه است، گفت: همین نوآوری و همین جدید بودن و عدم آشنایی مصرف کنندگان با این محصولات موجب می‌شود که در گام اول نوعی حس بی اعتمادی به این محصولات ایجاد شود.

وی افزود: مصرف کنندگان بطور معمول نسبت به محصول جدیدی که وارد بازار می‌شود نوعی بی اعتمادی دارند و اگر محصول دارای فناوری پیچیده و خاصی باشد این چالش تشدید می‌شود و این دغدغه وجود دارد که آیا محصول کارایی لازم را دارد یا خیر.

آزادی گفت: در این راستا، همین چالش یکی از موانع تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فناورانه می‌‌باشد و یکی از راهکارهای رفع این چالش اخذ گرید «دانش نماد» یا همان «گواهی استاندارد محصولات دانش بنیان» است.

وی با اشاره به تولید ۷۰۰ محصول فناورانه و دانش بنیان در شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری استان، گفت: از این تعداد حدود ۳۰۰ محصول روانه بازار شده‌اند و سایر محصولات در روند تجاری سازی قرار دارند که برای ورود بهتر به بازار به این نماد نیاز دارند.

این مسئول گفت: از این تعداد محصول، تولید کننده انحصاری ۲۰ محصول هستیم و هیچ شرکت دیگری در کشور آن را تولید نمی کند و اگر بتوانیم برای این محصولات گرید «دانش نماد» دریافت کنیم قطعا میتوانیم جایگاه ویژه‌ای برای محصولات در بازارهای داخلی و خارجی ایجاد کنیم.

گفتنی است در این سمینار یک روزه، مهندس «نادیا حسن زاده» به تشریح نحوه استانداردسازی محصولات دانش بنیان و نانو، آشنایی با دستورالعمل اعطای نشان دانش بنیان و نانو و روند اخذ این نشان‌ها پرداخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه