English

تقدیر اصحاب رسانه کیش از صدا و سیمای جزیره +فیلم

جمعی از فعالین رسانه کیش، در روز ملی صدا و سیما از همکاران این رسانه ملی تقدیر کردند

تقدیر اصحاب رسانه کیش از صدا و سیمای جزیره +فیلم
به گزارش خبرگزاری موج کیش

، داود سیروس، مدیرکل صداوسیمای کیش در نشست صمیمی با جمعی از فعالان رسانه کیش، ضمن اشاره به تدوین، تنظیم و ابلاغ سند تحول رسانه‌ی ملی، مبتنی بر موارد محتوایی و شکلی گفت: صدا و سیما علاوه بر نقش دانشگاهی، دارای نقش قرارگاهی و آسایشگاهی نیز خواهد بود و در زمینه‌های مختلف باید به‌عنوان یک سازمان رسانه‌ای، ظهور بهتر و موفق‌تری در جامعه و جهان داشته باشد.

سیروس با بیان این مطلب که، طی دو سال گذشته، صدا و سیما بر جزئیات مراسم اجرایی در تمام کشور حتی روستاها، ورود می‌کند و حضور آحاد مردم را به‌صورت چشمگیری بر قاب رسانه‌ی ملی آورده است؛ ادامه داد: از سال گذشته با پیگیری معاونت امور استان‌ها، حدود ۱۰ساعت از آنتن شبکه‌های ملی، به‌صورت ثابت در اختیار شبکه‌های استانی قرار گرفته است و ما جایگاه شبکه استانی را، همانند جایگاه نمایندگی مجلس می‌دانیم.

وی با اشاره به برخورداری هر استان از یک سازمان صدا و سیما، از تعلق دو سازمان برای استان هرمزگان و دو استان دیگر خبر داد و افزود: از پیش از انقلاب، در جزیره کیش این سازمان و ساختمان وجود داشته که بعدها فعال‌تر و حمایت شد که البته تعهدات و پشتیانی آن زمان، از بعد دوران مدیریت یزدان‌پناه به فراموشی سپرده شد.

سیروس به تلاش سه سال اخیر برای رفع مهجوریت صدا و سیمای کیش اشاره و خاطرنشان کرد: در تمام مناسبت‌های مهم، ۳۳ قاب استانی به نمایش گذاشته می‌شود که تنها سه شبکه‌ی شهرستان، این صفحه را همراهی می‌کند و “کیش” همراه با مهاباد (به علت مسائل قومیتی) و آبادان(با نزدیک به ۸۰۰هزار نفر جمعیت) در این بین قرار دارد که ظرفیتی خاص برای هر آن‌کسی که در کیش تنفس می‌کند، به‌شمار می‌رود.

وی همچنین با بیان این مطلب که در هر کدام از شهرستان‌های استان فقط دو TS فعال با شبکه‌های sd و آنالوگ وجود دارد، گفت: در کیش، علاوه بر این دو ts فعال، سه ts دیگر هم در سطح مرکز استان دارد که دریافت تمام شبکه‌های HD را ممکن کرده است. همچنین از سال۱۴۰۰ که شبکه‌ی ۴kاضافه شد، از TS5 که صرفا در صداوسیمای استانی وجود دارد، برخوردار شدیم.

سیروس با ابراز تاسف از این‌که نه استان و نه سازمان منطقه آزاد کیش، پشتیبانی لازم را از صدا و سیمای جزیره کیش ندارند، گفت: درصورتی که همین پشتیبانی در مراکز دیگر استان‌ها مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم تعهد رسمی و قانونی مبنی بر تعلق یک‌درصد درآمدها به صداوسیما، ما از هیچ بودجه‌ای برخوردار نبوده‌ایم.

سیروس در ادامه گفت، روال سازمان صداوسیما بدین شکل است که هر میزان کمکی از هر منطقه‌ای به صداوسیما بشود، به همان میزان، سازمان(صداوسیما) نیز عهده‌دار می‌شود که البته این میزان برای برخی تفاهم‌نامه‌ها حتی به دوبرابر آن میزان هم رسید؛ اما متاسفانه تفاهم‌نامه با استان هرمزگان بعد تغییر دولت و تفاهم‌نامه‌ با سازمان منطقه آزاد کیش نیز بعد از تغییر مدیریت، ملغی شد.

وی همچنین به موانع “روی ماهواره رفتن” و “عدم دریافت HD” شبکه کیش اشاره کرد و افزود: در غیر این صورت با در کل کشور دیده می‌شدیم. چنانچه هم‌اکنون یکی از بهترین فرستنده‌های روز دنیا را _ که فقط پنج استان از آن برخوردار هستند _ در اختیار داریم که البته قابل استفاده نیست! و این کیفیت فوق‌العاده، فقط برای رادیوهای خودروهای مدل بالای ۲۰۲۰ قابل‌دریافت است بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ارزش دارد.

سیروس در پایان از فراخوان استخدام رسمی حدود ۱۸نفر در حوزه‌ی فنی با مدارک فوق‌دیپلم و لیسانس خبر داد و با تاکید بر اولویت استخدام کیشوندان، در ادامه گفت: کیش با کوچک‌ترین استودیوی‌ صداوسیما در کشور، سهم بسزایی در افزایش صداوسیمای کیش در شبکه‌ی ملی برای نمایش رخداد‌های ملی، مذهبی و انعکاس جاذبه‌های گردشگری و فرهنگ کیش داشته است و این امر را حاصل تلاش کارکنان صداوسیما دانست و عدم دیده و حمایت شدن آن ابراز تاسف کرد.

نهم مردادماه سال ۱۳۷۵، سالروز بازدید تاریخی رهبر معظم انقلاب و به عنوان روز صدا و سیما نامگذاری شده است.

در این دیدار ، مدیرکل صداوسیما حمایت خود را از تمام طرح‌ها و برنامه‌های حوزه‌ی کودک، فرهنگ و سبک زندگی مردم در کیش، تله‌فیلم و مانند آن اعلام کرد و اصحاب رسانه نیز طرح‌ها و پیشنهاداتی در جهت ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های صداوسیما ارائه دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه