English

بزرگداشت علی نصیریان در جزیره کیش

همزمان با فرارسیدن روز ملی سینما، آیین بزرگداشت و تجلیل از علی نصیریان بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما، شامگاه چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در میکا مال کیش برگزار و از تندیس وی رونمایی شد.

بزرگداشت علی نصیریان در جزیره کیش
به گزارش خبرگزاری موج کیش

، علی نصیریان در این آیین که با حضور اقشار مختلف مردم و دوستداران هنر در مجموعه میکامال کیش برگزار شد؛گفت: هنر هویت ملت است و باید آن را پاس بداریم.

نصیریان فرهنگ و هنر را بهترین مُعرف یک ملت و جامعه در عرصه بین الملل عنوان کرد و ادامه داد: هنر به زندگی مردم جهت می‌دهد و تصویر بخش زندگی است؛ فرهنگ، شناسنامه و هویت مردم است و باید برای پاسداری از آن سنگ تمام گذاشت.

 وی با بیان این که فرهنگ و هنر، غذای روح و جان جامعه است و انسان امروز برای جدایی از روزمرگی به فضای جدیدی نیاز دارد تا به وسیله هنر لذت زیبایی را بچشد؛ خاطر نشان کرد: هنر بهترین مفهوم زندگی را به سادگی و زیبایی به مردم عرضه می‌کند.

بازیگر پیشکسوت، سینما، تئاتر و تلویزیون به اثرگذاری هنر در بخش‌های مختلف زندگی اشاره و بیان کرد: هنر به اندازه ای در درک مفهوم اثرگذار است که باید اذعان کرد بخش زیادی از معانی اشعارحافظ با آواز بی‌بدیل استاد محمدرضا شجریان برای ملت ایران مفهوم پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز سینمای ایران به واسطه تلاش‌های هنرمندان و فعالان این حوزه به سطحی از شکوفایی رسیده که در عرصه جهانی حرف برای گفتن دارد.

نصیریان، سواد را محور شکوفایی یک هنرمند عنوان کرد و افزود: هنر یک کار خلاقانه است که بدون داشتن سواد لازم، شکوفایی در این مسیر ممکن نیست؛ بخش مهم دیگر هنرآموزی تمرین و تعلیم است؛ در دهه ۳۰ شمسی که خبری از کتاب و استاد حوزه تئاتر و سینما نبود، هنرمندان با اتکا به استمرار و تمرین، مسیر رشد و شکوفایی را طی می‌کردند.

وی با بیان این که استعدادهای نسل جوان را باید دریافت و در خدمت فرهنگ ایرانی پرورش داد؛ به نسل جوان و خلاق توصیه کرد که توجه ویژه‌ای به تمرین، تقویت قدرت تخیل و خودآموزی در حوزه هنر داشته باشند.

همچنین داریوش مودیبان کارگردان و فیلمنامه نویس پیشکسوت کشور در آیین بزرگداشت و تجلیل از علی نصیریان تاکید کرد: استاد نصیریان در ۲۳ سالگی با اثر بل بل سرگشته نه تنها جایزه نخست آن دوره را به خود اختصاص داد بلکه مسیر تئاتر در کشور را تغییر و در مدار پیشرفت و نوآوری قرار داد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۴ سالگی علی نصیریان را همراهی کرده است؛اظهار داشت: به نظرم ارتباط نصیریان با تماشاگر اوج هنرنمایی اوست که بسیار منحصر به فرد است.

مودیبان، نصیریان را یکی از نوآورترین کارگردان‌های ایران دانست و اضافه کرد: باید اذعان کنم که بازیگری برای استاد بر همه چیز ارجحیت داشت.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش‌های مختلفی در عرصه هنر انجام شده اما استاد نصیریان در نمایشنامه نویسی راهی گشود که نمایشنامه نویسان متاثر از این مسیر به پیش رفتند؛ به جرات می‌توان گفت که تئاتر در ایران را به ۲ دوره قبل از بل بل سرگشته و پس از آن می‌توان تقسیم کرد.

کارگردان و فیلمنامه نویس پیشکسوت کشور ادامه داد: علی نصیریان یکی از بهترین مدیران هنری کشور نیز بود که بسیاری از سرمایه‌های هنری این کشور را پرورش داد.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم ضمن تجلیل از علی نصیریان از تندیس وی رونمایی شد.

گفتنی است علی نصیریان بازیگر، نویسنده و کارگردان کشورمان در سال ۱۳۸۰ به‌ عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایرانی در رشته بازیگری تئاتر و سینما شناخته شد و نشان درجه‌ یک هنری را دریافت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه