English

مدیر عامل فناپ تلکام:

اینترنت پرسرعت فیبر نوری در دسترس ساکنان کیش قرار گرفت

مدیرعامل فناپ تلکام و مجری پروژه فیبر نوری در کیش از دسترسی ساکنان جزیره به اینترنت پرسرعت فیبر نوری خبر داد .

اینترنت پرسرعت فیبر نوری در دسترس ساکنان کیش قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری موج کیش

، این روزها که نمایشگاه کیتکس 2024 در کیش برگزار شد، نامی که در سطح جزیره بیشتر از سایر شرکتهای حاضر در نمایشگاه به چشم خورد، نام شرکت «فناپ تلکام» بود. شرکتی که عزم خود را جزم کرده تا کل جزیره را یک تنه و تنها فیبررسانی کند و لذت چشیدن اینرنت پرسرعت را به کیشوندان هدیه کند.

خبر دسترسی قریب الوقع کیشوندان به اینترنت پرسرعت فیبرنوری را مدیرعامل فناپ تلکام در نشست خبری با خبرنگاران در کیش اعلام کرد. به گفته وی طرح فیبرنوری در جزیره کیش مراحل پایانی خود را می گذراند و کیشوندان در صورت تمایل می توانند از تجربه یک سرعت خوب اینترنت با فیبرنوری برخوردار شوند.

صابر فیضی، در این نشست با اشاره به فعالیت این شرکت در کیش، گفت: تا به امروز حدود ۱۲۰ کیلومتر  فیبر نوری در کیش کشیده شده و تعداد ۲۵۰ مشترک در این جزیره داریم. وی افزود: الان تا ۵۰ متری همه خانه های کیش فیبر کشیده شده و در صورت تقاضا به سرعت می‌توان اشتراک فیبر نوری را ارائه داد.

به گفتــه مدیرعامل فناپ تلــکام از دیگر خدمات این شــرکت ایجاد نرم افزاری برای ارائــه خدمات جامع گردشگری است که دیگر نرم افزارها نیز می توانند در کنار این نرم افــزار با حضور در پنجــره واحد خدمات نرم افزاری در کیش زمینه ایجاد رضایت مشــتریان از دریافت خدمات را به وجود آورند. وی افزود: در این زمینه نرم افزارهای اولیه تست شده و ترافیک های الزم در حال اجراست.

ارائه خدمات بــه مدارس کیش از دیگــر خدمات این شرکت در جزیره کیش اســت که به گفته مدیرعامل این شرکت به صورت پایلوت در جزیره انجام می شود و با اجرای آن دغدغه خانواده هــا از خصوص ارتباط با مدارس و تهیه و تامین نیازهای درسی دانش آموزان از بین خواهد رفت.

فیضی درخصوص تفاوت میزان سرعت اینترنت در بستر کنونی با بستر فیبرنوری نیز تصریح کرد: تا از این سرعت استفاده نشود تفاوت آن به خوبی احساس نمی شود، در بستر سیم های مسی در نهایت با ADSL امکان دریافت ۵۰ مگ سرعت را خواهید داشت اما در فیبرنوری این سرعت به یک گیگ می رسد که حدود ۲۰ برابر می باشد.

فیضی  فیبر نوری کیش

وی درخصوص فعالیت های این شرکت در جزیره کیش نیز افزود: از سال ۹۸ فعالیت این شرکت با اجرای طرح فیبرنوری در جزیره کیش آغاز شد و در دو مرحله حفاری های مورد نیاز انجام و حدود ۱۲۰ کیلومتر فیبرنوری در جزیره کیش اجرایی شد.

وی  با برشمردن مزایای توسعه فیبر نوری، آن را یک فعالیت زیرساختی و شبیه  توسعه و ساخت بزرگراهها دانست و گفت همان گونه که ساخت بزرگراه یک فعالیت زیرساختی است و در حمل و نقل تاثیر می‌گذارد، توسعه کابل نوری نیز همین گونه است و در حوزه ارتباطات ثابت و دسترسی به اینترنت پرسرعت تاثیرگزاری بالایی دارد.

فیضی در ادامه افزود:  بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به گسترش فیبر نوری دست زدند و در یک فرایند ۱۰ساله، همه خانه‌ها به این تکنولوژی مجهز شدند. در حال حاضر فقط یک شهر در اروپا از تکنولوژی کابل نوری عقب مانده که آن هم شهر لندن است. چون  شهردار لندن اجازه حفاری در شهر را ندارند و سخت‌گیری‌های بیش از حدی از سوی شهرداری این شهر اعمال می‌شود.

مدیرعامل فناپ تلکام با بیان اینکه شرکت فناپ تلکام تنها مجری و سرمایه‌گذار فیبرنوری در جزیره کیش است، فعالیت این شرکت را محدود به جزیره ندانست و گفت: این شرکت در حوزه فیبر نوری  در شهرهای مختلف مانند تهران، البرز، همدان ، اهواز، گیلان و تعدادی از شهرهای استان اصفهان و ... فیبررسانی انجام داده است و پروژه‌های نیز در دست اجرا دارد.

فیضی درپایان، در خصوص نحوه دریافت اشتراک ینترنت پرسرعت فیبر نوری گفت: کیشوندانی که تمایل به استفاده از خدمات فیبرنوری دارند می توانند به سایت این شرکت به آدرس https://fanaptelecom.ir مراجعه کرده و یا بدون گرفتن کد با شماره ۱۵۶۷ تماس حاصل نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه