English

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای خبرداد:

۴ دوره جدید کاردانی به رشته های فنی و حرفه ای کشور افزوده شد

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای از ایجاد 4 دوره کاردانی در رشته های حمل و نقل، معماری داخلی، مکاترونیک و فتوگرافیک درآموزشکده های فنی و حرفه ای سراسر کشور خبر داد.

4 دوره جدید کاردانی به رشته های فنی و حرفه ای کشور افزوده شد

به گزارش خبرگزاری موج،  ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای از ایجاد دوره های جدید کاردانی در رشته های حمل و نقل، معماری داخلی، مکاترونیک و فتوگرافیک جهت تدریس وجذب دانشجو در آموزشکده های فنی و حرفه ای  سراسر کشور خبر داد.

وی که در حاشیه شورای برنامه ریزی درسی دانشگاه فنی حرفه ای سخن می گفت، در تکمیل خبر فوق اظهار داشت: در راستای مأموریت های تعریف شده دانشگاه در جهت کارآفرینی و اشتغال جوانان و موافقت دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، 4 دوره کاردانی با 38 رشته محل جدید ایجاد و در دفترچه آزمون کاردانی نظام جدید سال تحصیلی 99_98 سازمان سنجش آموزش کشور مندرج شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به تقاضای فراوانی که در بازار کار ایجاد شده رشته های جدید برای نخستین بار با هدف جذب فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش تدوین و تعریف شده است.
وی در رابطه با پیشینه این اقدام عنوان کرد: از سال گذشته در شورای برنامه ریزی و گسترش دانشگاه، بررسی و تنظیم سرفصل های درسی با محوریت کارآفرینی آغاز شده که در خصوص رشته مکاترونیک دوره هایی مختلفی با حضور اساتید آلمانی در راستای توانمند سازی استادان این رشته صورت پذیرفته است.

گفتنی است هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی درسی دانشگاه فنی و حرفه ای امروز با حضور اعضای شورا، از جمله برات قبادیان (معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت) محمد رضا آهنچیان (مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، همچنین رییس، معاونین و جمعی از مدیران کل حوزه ستادی دانشگاه فنی و حرفه ای در سازمان مرکزی برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه