English

وزیر علوم:

عملیات وعده صادق، نتیجه دانشگاه‌های ما است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: عملیات وعده صادق، نتیجه دانشگاه‌های ما است دانش‌آموختگان مااین افتخار را رقم زدند و مردم قدردان جامعه فرهیخته دانشگاهی هستند.

 عملیات وعده صادق، نتیجه دانشگاه‌های ما است
به گزارش خبرگزاری موج

، محمدعلی زلفی‌گل در مراسم سی‌ویکمین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری که در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران برگزار شد با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهدا و شهید مطهری و با تبریک به اساتید نمونه کشوری، افزود: امکان ندارد کسی بدون همراهی خانواده خود به توفیقاتی دست یابد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه، فرهنگ آن جامعه است، افزود: جامعه دانشگاهی، فرهنگ جدید خلق می‌کند و با پیشرفت در عرصه‌های مختلف علم و فناوری جدید همراه با خود فرهنگ جدید می‌آورد. شما اساتید فرهنگ‌ساز و امیدآفرین هستید. از این رو باید برگزاری این‌ مراسم با جدیت پیگیری شود.

وزیر علوم افزود: اساتید نمونه سرمایه‌های نمادین کشور هستند که هرجا باشند آنجا قیمت می‌یابد. به همین دلیل با احداث دانشگاه زمین اطراف دانشگاه ارزش پیدا می‌کند.

زلفی‌گل با بیان اینکه اساتید نمونه به‌عنوان سرمایه‌های نمادین‌ کشور باید قدر ببینند، افزود: بین اساتید نمونه کشوری خوشبختانه بانوان دانشمندی نیز داریم که امیدواریم سال‌های آینده افزایش یابند. تمام اساتید نمونه در رشته‌های خود سرآمد هستند.

وی ادامه داد: اقتدار حاصل از جسارت کشور که در رأس آن رهبر حکیم و فرزانه کشور است یعنی وعده صادق، در سطح بین‌المللی نشان‌ مرجعیت کشور ما است. مرجعیت علمی اولین اولویت وزارت علوم از ۵ اولویت است.

وزیر علوم خطاب به اساتید نمونه کشوری افزود: شما در عرصه شاگردپروری هم‌ نمونه هستید، به همین دلیل، مرجعیت علمی برای ما مهم است و در قوانین وزارت علوم سعی شده برای ارتقای مرجعیت علمی برنامه داشته باشیم و از ظرفیت برنامه هفتم خوب استفاده کرده‌ایم. منتظریم ابلاغ شود و به تصویب هیات وزیران برسانیم.

وزیر علوم گفت: در برنامه هفتم توسعه برنامه‌های خوبی دیده شده که از جمله آنها می‌توان به دستورالعمل اعطای پژوهانه جامع، دستورالعمل تعاملات علمی ملی و بین‌المللی و دستورالعمل مهارت‌محور کردن آموزش‌ها اشاره کرد که برای آن‌ها اعتبارت پیش‌بینی شده است. در برنامه هفتم آمده که ۱۵ درصد اعتبارات برای پژوهش و ۵ درصد به امور فرهنگی اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: امروز دنیا به این‌ نتیجه رسیده و دنبال جنگ ارزان است. کشورگشایی مشروع از طریق علم مقدور است. بهترین سربازان کشور‌گشای ایران، دانشگاهیان هستند. جامعه دانشگاهی، هم قدرت ایجاد تجهیزات سخت و هوشمند را دارد و هم قدرت نرم را ایجاد می‌کند. هرگونه هزینه برای علم و فناوری بهترین نوع سرمایه‌گذاری برای آینده است.

وی با تقاضا از اساتید گفت: تمام تلاش خود را به‌کار بگیرید تا نسل توانمندتر به جامعه تحویل دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه