English

غلامحسین حسینی نیا:

استان خراسان رضوی پیشرو در توسعه مهارت آموزی کشور است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تاسیس دانشگاه در مناطق محروم و روستاها رویکر مناسبی نبود و رویکرد حرکت به سوی دریافت مدرک بود که باعث افزایش دانش‌آموختگان بیکار شد.

استان خراسان رضوی پیشرو در توسعه مهارت آموزی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی عنوان کرد: برای پیشرفت کشور و حل مشکلات جامعه باید از رویکرد دانشگاه محوری به سوی مهارت آموزی رفت.

حسینی نیا این سخنان را در مراسم پایانی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت مکاترونیک و فناوری های وب در مشهد بیان کرد و ادامه داد: در هجده دوره قبل این مسابقات را به شکل متمرکز در تهران برگزار می‌کردیم که امسال به‌ خاطر شیوع کرونا مسابقات به‌ صورت غیرمتمرکز در ۱۳ استان برگزار شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اضافه کرد: کشورها جز با استفاده از انسان‌های ماهر و توانمند به پیشرفت نرسیده‌اند و رشد و پیشرفت آنان با تلاش تکنسین‌های ماهر، کارگران و جوانان ماهر و متعهد که نسبت‌ به سازندگی کشور خود تعهد داشتند محقق شده است.

وی در ادامه افزود: ما نیز چاره‌ای نداریم جز این‌که کشور را تبدیل به یک کارگاه بزرگ مهارت‌آموزی کنیم و مسوولان نظام نیز دیدگاه‌های بسیار ارزشمند در این زمینه دارند و زمینه خوب و امکانات مناسب برای توسعه مهارت فراهم می‌کنند.

حسینی نیا اظهار کرد: در بودجه امسال رشد اقتصادی ۸.۴ درصدی پیش‌بینی شده که این امر با افزایش بهره‌وری نیروی انسانی محقق می‌شود و آن نیز جز با مهارت‌آموزی و مجهز شدن به مهارت‌های روز اتفاق نمی‌افتد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سرعت تحولات آن‌قدر افزایش یافته که مهارتها هم باید به روز شوند یعنی کسی که مهارتی دارد بعد از گذشت چند سال نیاز به آموزش دوباره دارد و طبق آمار سازمان بین‌المللی کار در سال ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر از جمعیت جهان و ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران نیاز به آموزش مجدد خواهند داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وی متذکر شد: ۶۷ درصد دانش آموزانی که سال ۲۰۱۶ به مدرسه رفتند در آینده جذب مشاغلی خواهند شد که اینک وجود ندارند و امسال ۵۴ درصد افرادی که در کنکور شرکت داشتند انتخاب رشته نکردند و این نشانه خوبی است چرا که خانواده ها متوجه شده اند که تنها راه سعادت فرزندان آنان رفتن به دانشگاه نیست و ما باید شرایط را برای مهارت آموزی جوانان فراهم کنیم.

حسینی نیا تاکید کرد: اگر بتوانیم جوانان بومی را به سوی مهارت آموزی هدایت کنیم یکی از بهترین فاکتورهای تولید برای اعتماد سازی سرمایه گذاران را فراهم کرده ایم و در این زمینه بخش خصوصی نیز باید ورود پیدا کند و از ظرفیت این بخش در توسعه مهارت آموزی باید استفاده کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: استان خراسان رضوی به کمک خیران و سازمان های مردم نهاد در توسعه مهارت آموزی پیشرو است و تاسیس دانشگاه در مناطق محروم و روستاها رویکر مناسبی نبود و رویکرد حرکت به سوی دریافت مدرک بود که باعث افزایش دانش‌آموختگان بیکار شد.

حسینی نیا در خاتمه خاطرنشان کرد: باید از رویکرد دانشگاه محوری و ارائه دروس نظری به سوی مهارت آموزی رفت تا از این طریق مشکلات بیکاری جوانان با یادگیری مهارت مورد علاقه و نیاز روز جامعه حل شود و کارآفرینی ، تولید و رشد اقتصادی و معیشتی مردم محقق گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه