English

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

آموزش‌های مهارتی بسترساز اشتغال است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: آموزش‌های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است.

 آموزش‌های مهارتی بسترساز اشتغال است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمد دوستار در حاشیه جلسه انعقاد قرارداد با سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان که در سالن جلسات دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد با تأکید بر اینکه مهارت برای ایجاد اشتغال امری بسیار مهم و حائز اهمیت است، اظهار کرد: آموزشهای مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های مهم کشور و قشر جوان، اشتغال است. تاکنون اجرای طرح‌های ایده‌آل در ذهن‌ها و اصلاحات نظام آموزشی تحقق پیدا نکرده است و در حالی که یکی از معضلات اصلی خانواده‌ها دغدغه اشتغال جوانان بوده ۴۱ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها دارای شغل مناسبی نیستند و دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال حل معضل بیکاری و برطرف کردن دغدغه‌های جوانان در کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، سال‌های اخیر گام‌های بزرگی در مسیر پیشرفت کشور برداشته و دانشگاهی اجتماعی و فقط در خدمت مردم است. نیاز امروز جامعه آن بوده که دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه بتوانند بعد از پایان دوره تحصیل، وارد بازار کسب‌وکار شوند.

دوستار تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بیش از ۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز دارد. هشت دانشکده مهارت و کارآفرینی با هدف مهارت‌آموزی در جوانان در استان گیلان راه‌اندازی شده و موفقیت دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی این دانشگاه فقط با تعامل با ادارات و سازمان‌های به دست آمده که دارای زیرساخت‌های بسیار مناسب است.

وی با تأکید بر اینکه با هم‌افزایی بیشتر، جوانان استان گیلان دغدغه‌های اشتغال را نخواهند داشت، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان زمینه مناسبی را برای اشتغالزایی جوانان فراهم کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه