English

از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان مرکزی تا کنون: بیش از

بیش از ۱۵ تن فراورده خام دامی ضبط و ۷ پرونده قضایی تشکیل شد

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گزارشی با اشاره به تداوم نظارت های دامپزشکی در طرح تشدید کنترل ونظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز وماه مبارک رمضان، عملکرد این اداره کل را در 10 روز نخست تشریح کرد.

بیش از 15 تن فراورده خام دامی ضبط و 7 پرونده قضایی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، دکتر  محمد فتاحی بیان داشت:  15 هزار و  256 کیلو گرم فرآورده‌ در 10 روز نخست اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در جریان 2 هزار و 540 مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ضبط موقت شده و نمونه برداری‌ها برای تعیین تکلیف این فرآورده‌ها به آزمایشگاه ارسال شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: 2 هزار و 183 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این مدت از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 164 مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت شناسایی، 10 مورد نمونه برداری و 7 مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌است.

فتاحی افزود: 7 هزار و 66 راس دام سبک در 10  روز ابتدایی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و 130 تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

وی ادامه داد: 835 راس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار و 206 تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به ضبط تعداد 59 راس لاشه دام سبک و سنگین اظهار کرد: بدنبال نظارت بهداشتی بر کشتار دام در کشتارگاههای دام استان طی 10 روز اول طرح، 3 هزار و 404 کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین در این مدت به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های این استان ضبط شده‌است.

فتاحی از تولید هزار و 475 تن گوشت مرغ در 10 روز نخست اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان مرکزی خبرداد و گفت: این میزان گوشت از کشتار 704 هزار و 255 قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شده‌است.

وی به تعداد 7 هزار و 46 قطعه طیور ضبطی در کشتارگاه های طیور استان اشاره کرد و ادامه داد: 9 هزار و 667 کیلوگرم لاشه طیور در این مدت به دلیل ضایعات مرضی و یا لاغری  در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر مواد غذایی (فرآورده های خام دامی) از روز شنبه  13 اسفند ماه در این استان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می یابد.

فتاحی خاطرنشان کرد: 56 گروه متشکل از 84 نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی اجرای این طرح را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: 1960 واحد شامل مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی در این طرح مورد نظارت قرار خواهند گرفت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به شهروندان محترم توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات(تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه