English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد؛

۸۰ درصد جمعیت مازندران پرونده الکترونیک سلامت دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران گفت: ۱۰ سال مازندران پایلوت این طرح بوده و ۸۰ درصد جمعیت استان پرونده الکترونیک سلامت دارند.

 ۸۰ درصد جمعیت مازندران پرونده الکترونیک سلامت دارند
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

،  دکتر فرهاد غلامی با اشاره به اینکه در هفته سلامت سلامتی خانواده تعریف شده و با این نگاه کلی، مباحث در حوزه سلامت خانواده در هفت محور تعریف می‌شود، اظهار داشت: نهاد اساسی خانواده از منظر توانمندسازی و سلامت شخص و سلامت اجتماع با استاندارد‌ها باید تعریف شود.

وی ادامه داد: آگاهی جامعه در حوزه سلامت را در برنامه داریم تا با مردمی سازی سلامت بتوانیم گام‌هایی را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه توجه به سلامت آب، خاک و غذایی سالم مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: مراقبت‌های فردی بهداشتی باید مورد توجه قرار گیرد و ۷۵ درصد حوزه سلامت در ارتباط با سایر دستگاه‌ها است و سلامت آب، غذای سالم در حوزه دیگر دستگاه‌هاست که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران افزود: ۱۰ سال مازندران پایلوت این طرح بوده و ۸۰ درصد جمعیت استان پرونده الکترونیک سلامت دارند.

غلامی با بیان اینکه ۴۰۰ مرکز سلامت در استان فعال است، افزود: ما در مقایسه با سایر استان‌ها در زنان باردار، فشار خون، چاقی و... بهترین شاخص‌ها را داشتیم.

وی به عملکرد مطلوب استان در تزریق واکسن کووید اشاره کرد و با تأکید بر اینکه سلامت از موضوعات مهم در جامعه است خاطرنشان ساخت: در راستای قانون حمایت از خانواده نیز وظایفی را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ کاهش ۵ درصدی در جمعیت داشتیم و تا سال ۱۴۰۲ روند رو به رشدی را شاهد بودیم.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه ناباروری اشاره کرد و ابراز داشت: با تجهیز مرکز ناباروری در بیمارستان امام خمینی ساری و ۵۴۰ هزار نفر از زنان غربالگری شدند.

غلامی عنوان داشت: ۱۶۸۰۰ نفر از زوج‌ها در ابعاد مختلف فرهنگی و بررسی علل کاهش جمعیت شرکت کردند که نتایج آن اطلاع رسانی می‌شود.

وی تقویت ازدواج دانشجویی و تقویت خوابگاه متأهلی را از دیگر اقدامات عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای طرح دارویار در تأمین و توزیع دارو با توجه به ارز ترجیحی شرکت‌های دارویی با معضلاتی مواجه شدند.

این مسئول  با اشاره به اینکه پزشکان خانواده مطالبات خود را از بیمه تأمین اجتماعی دریافت نکردند و با تهدید جدی در این زمینه روبروست، بیان داشت: پزشکان کار انجام داده‌اند و دریافتی با تأخیر در اختیار قرار می‌گیرد خواستار تدبیر جدی در این زمینه شد.

وی با تأکید بر اینکه سیکل معیوبی وجود دارد که دارو نمی‌توانیم تهیه کنیم و عوارض برای جان مریض وجود دارد، تصریح کرد: با وزیر رفاه ملاقات داشتیم و به شدت زیر سؤال هستیم و پزشکان هفت تا هشت ماه از ما طلب دارند که باید در این زمینه ورود جدی داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه