English

سازمان ملی زمین و مسکن:

اختصاص اراضی مازاد صندوق بازنشستگی برای ساخت مسکن بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری متعهد شد اراضی و املاک تحت مالکیت خود که قابلیت ساخت و ساز دارد را برای احداث مسکن بازنشستگان کشوری و لشکری معرفی کند.

اختصاص اراضی مازاد صندوق بازنشستگی برای ساخت مسکن بازنشستگان

به گزارش خبرگزاری موج، در راستای توافقی که بین سازمان ملی زمین و مسکن و صندوق بازنشستگی کشور انجام شد، صندوق بازنشستگی، فهرست متقاضیان بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری با تعیین اولویت‌بندی گروه‌های هدف ارائه  و سازمان ملی زمین و مسکن برنامه‌ریزی لازم بر اساس آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را انجام خواهد داد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این خبر گفت: این تفاهم‌نامه براساس قانون جهش تولید و عرضه مسکن و ظرفیت‌های موجود در سازمان ملی زمین و مسکن منعقد شده است.

ارسلان مالکی با بیان اینکه مقرر شده در اجرای این تفاهم‌نامه از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات طرفین استفاده شود، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه صندوق بازنشستگی کشوری متعهد شد اراضی و املاک تحت مالکیت خود که قابلیت ساخت و ساز مسکن دارد را برای این امر معرفی کند.

وی به آمادگی سازمان متبوعش در انعقاد تفاهمنامه‌های مشابه با سایر دستگاه‌ها و نهادها در کشور اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم با هر دستگاهی که زمین یا املاک مازادی داشته باشد در ساخت مسکن کارکنانشان همکاری کنیم و در صورتی که آن دستگاه زمین مازادی هم در اختیار نداشته باشد با استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن کارکنان آن دستگاه اقدام خواهیم کرد.

بنابراین گزارش مهرماه سال ۱۴۰۰ نیز وزارت کار با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت راه و شهرسازی به امضا رساند.

پیش از این هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دی ماه ۱۳۹۸ و در دولت گذشته ‌ تفاهم‌ نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی با هدف ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به امضا رساند که بر اساس آن در فاز اول ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی ظرف سه سال ساخته شود.

 

بیشتر بخوانید:

تامین ۲۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن

از ابتدای سال رفع فوری تعرض به ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین دولتی

تامین بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در انتهای بلوار ثامن مشهد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه