English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۲ نکته در مورد جنجال ترور دونالد ترامپ

«ترور ناموفق ترامپ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا با جنجال ها و تحلیل و تفسیرهای مختلفی چه در آمریکا و چه در دیگر کشورهای جهان همراه شده است. با این حال، نقطه اشتراک اغلب تحلیل ها این است که این رویداد یک ضربه جدی به منافع ملی آمریکا بوده است.»

2 نکته در مورد جنجال ترور دونالد ترامپ
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به تازگی در بحبوحه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد وقوع یک اقدام جنجالی و قابل تامل بوده ایم. ماجرا از این قرار است که در جریان سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، یک نفر به سمت رئیس جمهور اسبق آمریکا و نامزد فعلی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اقدام به شلیک کرده است.

بر اساس گزارش های میدانی، گلوله ضارب به گوش راست ترامپ برخورد کرده  است با این حال، کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در موضع گیری اعلام کرده که حال ترامپ کاملا خوب است و او از این حادثه جان سالم به در برده است. ظاهرا فرد ضارب نیز بر اثر گلوله تیم های امنیتی حاضر در محل سخنرانی ترامپ کشته شده است. در این راستا، تنها اندکی پس از انتشار خبر سوقصد به جان دونالد ترامپ، ناظران و تحلیلگران مختلف دیدگاه های متنوعی را در این رابطه مطرح کرده و همچنان نیز می کنند.

 

بیشتر بخوانید:

چه کسی قصد جان ترامپ را کرده بود؟

 

منابع آگاه اعلام کرده اند که این حادثه به این دلیل روی داده زیرا محل سخنرانی ترامپ تحت پوشش سرویس پلیس مخفی آمریکا قرار نداشته است. با این همه، هنوز حدس و گمانه زنی های مختلفی در مورد عوامل طرح ترور ترامپ مطرح می شود و برخی به این مساله اشاره داشته اند که ظاهرا فقط یک نفر مجری انجام تیراندازی نبوده است و افراد دیگری نیز هدف گلوله و درگیری قرار گرفته اند. با این همه، آنچه در قالب تیراندازی اخیر به رئیس جمهور سابق آمریکا شاهد بودیم، حامل حداقل 2 نکته و پیام محوری است.

اولا، این رویداد بار دیگر نشان داد که برخلاف لفاظی ها و جوسازیهای تبلیغاتی دولتمردان و نظام حکمرانی آمریکایی، تا چه اندازه فضای سیاست در آمریکا منفی و خشونت آمیز است. آمریکایی ها سال هاست که سعی دارند تا نظام حکمرانی خود را به مثابه یک مدینه فاضله و الگو به جهانیان معرفی کنند با این حال، وقوع رویدادهایی نظری آنچه اخیرا در مورد ترور ترامپ شاهد بودیم نشان می دهد که تا چه اندازه این تحلیل و تفسیرها غیرواقعی و غلط هستند.

در حقیقت، در پسِ صحنه زیبای سیاست آمریکایی، واقعیت های تلخی نهفته است که در برهه های حساس زمانی، این کشور و دولتمردان آن قادر به لاپوشانی این واقعیت ها نیستند.

دوم اینکه حادثه اخیر برای ترامپ بار دیگر این واقعیت را نیز یادآور شد که آمریکای کنونی از حیث سیاسی و اجتماعی در آستانه یک انفجار بزرگ است. در سال های گذشته بسیاری از نظریه پردازان نسبت به اوج گیری شکاف ها و چالش های سیاسی و اجتماعی در آمریکا هشدار داده  می دهند با این حال، این هشدارها کمتر جدی گرفته شده است. حتی برخی از تحلیلگران با استناد به همین شکاف ها از احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا سخن گفته اند.

با این همه، با رویداد اخیر که همان تیراندازی به ترامپ در بحبوحه سخنرانی انتخاباتی اش باشد، این نکته بار دیگر آشکار شد که وضعیت در آمریکا به هیچ عنوان خوب نیست و هیچ بعید نیست که در روزها و ماه های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد رخداد تحولات به مراتب خشونت آمیز تر و بدتری نیز باشیم. تردیدی نیست که پس از ترورو ناموفق ترامپ، جمهوریخواهان انگشت اتهام را به سمت دموکرات ها خواهند گرفت و جنگ لفظی میان احزاب اصلی آمریکا تشدید خواهد شد. موضوعی که مردم آمریکا را نیز درگیر خواهد کرد و سطح قطبی گرایی در آمریکا را چند پله تشدید و تعمیق می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه