English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

آیا ترور نافرجام ترامپ شانس انتخاباتی او را بالا می برد؟

«تنها اندکی پس از ترور نافرجام ترامپ بسیاری این سوال را مطرح می کنند که آیا این رویداد بخت انتخاباتی رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات 2024 این کشور را بالا خواهد برد؟»

آیا ترور نافرجام ترامپ شانس انتخاباتی او را بالا می برد؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان زیادی از ترور نافرجام ترامپ در جریان یک سخنرانی انتخاباتی اش در ایالت پنسیلوانیای آمریکا نمی گذرد. رویدادی که در قالب آن عاملِ عملیات ترور ترامپ به سمت وی اقدام به شلیک کرد با این حال، صرفا گوش راست ترامپ آسیب دید و او خونریزی محدودی را تجربه کرد. البته عامل این عملیات توسط نیروهای امنیتی آمریکایی کشته شده و اینطور اعلام شده که ظاهرا فقط یک نفر هم در این رابطه دخیل نبوده است.

تنها اندکی پس از این رویداد، شمار قابل توجهی از سیاستمداران آمریکایی نظیر جو بایدن رئیس جمهور مستقر آمریکا، اقدام به نکوهشِ تلاش برای ترور ترامپ کردند و آن را حرکتی مردود خطاب نمودند. ترامپ نیز در موضع‌گیری معناداری پس از ترور نافرجامش گفته که نباید اجازه داد که قلدورها دست برتر را پیدا کنند. با این همه، یک سوال از سوی بسیاری از افکار عمومی و البته تحلیلگران مطرح می شود و آن این است که آیا ماجرای ترور نافرجام ترامپ، شانس انتخاباتی وی را افزایش داد؟

در پاسخ به این پرسش باید 2 نکته را مد نظر داشته باشیم.

اولا، ترامپ با جان سالم به در بردن از ماجرای ترور نافرجامش عملا این نکته را برجسته سازی کرده که او قربانی اقدامات گروه ها و باندهای مخفی  قدرت در آمریکا است که نمی خواهند وی بار دیگر به کاخ سفید بازگردد. به بیان ساده تر، ترامپ زین پس مظلوم نمایی بیشتری از خود را در دستورکار قرار خواهد داد و البته که تلاش به ترور او، می تواند علامت سوال های جدی را در ذهن افکار عمومی آمریکا به نفع شخص ترامپ ایجاد کند.

اساسا به همین دلیل است گه به تازگی شاهد بوده ایم طیف قابل توجهی از تحلیلگران و تئوریسین های سیاسی در آمریکا، ترور نافرجام اخیر ترامپ را کاملا در راستای منافع انتخاباتی وی ارزیابی می کنند.

 

بیشتر بخوانید:

۲ نکته در مورد جنجال ترور دونالد ترامپ

 

دوم اینکه در فضای پساترورِ نافرجام ترامپ، هم او و حامیان افراطی اش فرصت های بیشتری را برای مطرح کردن تئوری های توطئه به نفع خود دارند. تئوری هایی که در نوع خود می توانند شانس و بخت انتخاباتی ترامپ را برای بازگشت به کاخ سفید تا حد زیادی تقویت کنند. ترامپ و یارانش سال هاست که مدام از تشکیلات و دولتی در سایه در آمریکا صحبت منی کنند که برای دستیابی به اهداف و منافع خود هر اقدامی را به ویژه علیه دونالد ترامپ انجام می دهد.

از این رو، آن ها اکنون فرصت های تازه ای را برای تاکید بیش از پیش بر این قبیل ادعاهای خود نیز پیش رویشان می بینند. ادعاهایی که اکنون بیش از گذشته خریدار دارند و می توانند سبد رای جمهوریخواهان در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا را تا حد زیادی تقویت کنند.

از این رو، بیراه نیست اگر بگوییم ماجرای ترور نافرجام اخیر ترامپ تا حد زیادی بخش و شانس وی جهت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تقویت کرده است و حتی برخی همین واقعه را متضمن بازگشت ترامپ به کاخ سفید نیز می دانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه