English

سعید جلیلی:

مردم ایران در تندبادهای حوادث تهدید را به فرصت تبدیل کردند + فیلم

سعید جلیلی گفت: مردم ما در تند باد حوادث نه تنها از پای در نیامدند بلکه تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند.

 مردم ایران در تندبادهای حوادث تهدید را به فرصت تبدیل کردند + فیلم
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، سعید جلیلی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به همه مردم عزیز سلام عرض می کنم و عرض تسلیت دارم، مردمی که در سوگ رییس جمهور شهید خودشان نشان دادند که به خوبی قدردان خدمت و صداقت هستند. حماسه ای که در قم، تبریز، تهران، بیرجند، مشهد و سایر شهرها دیدیم، یک حماسه بزرگ بود. این هنر ملت ماست که از حادثه، حماسه می آفرینند.

جلیلی بیان کرد: هنر مردم ما این بود که در تندباد حوادث نه تنها از پای در نمی آیند بلکه تهدید را به فرصت تبدیل می کنند. این حقیقت را دنیا در دوران دفاع مقدس و در دولت ریاست جمهور رییس جمهور شهید همان ابرقدرتی که رسماً به دنبال فشار حداکثری بر مردم ایران بود، اعتراف کرد که شکست خورده است. 

 

بیشتر بخوانید:

سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد + فیلم

 

وی گفت: ملت خوب و فهیم ما سهم خود را در حوادث مختلف انجام دادند و اکنون هم آماده هستند تا نقش های بزرگتری را برای پیشرفت کشور ایفا کنند. آنچه در امکان و توان مردم ایران بوده به صحنه آوردند و می آورند و این بزرگترین سرمایه کشور است. رییس جمهور شهید ما این سرمایه را می شناخت و قدر آن را می دانست. کسی که پا به عرصه انتخابات می گذارد باید همچون رییس جمهور شهید این سرمایه را بشناسد. 

جلیلی عنوان کرد: ما وقتی چنین مردمی داریم که چنین حماسه هایی در صحنه های سخت می آفرینند، امروز به دولتی نیاز داریم که با همه وجود اراده و برنامه داشته باشد تا این سرمیه بزرگ را ارتقا دهند. ما در 10 سال گذشته در گفتمانی به اسم دولت سایه به این مساله اندیشیده ایم و با شبکه ای گسترده از نخبگان و اساتید حوزه های مختلف پیرامون این بحث کارشناسی هایی را انجام دادیم؛ در تمام این مدت فارغ از اینکه دولت مستقر رفیق یا رقیب ما بوده سعی کردیم که نتایج بررسی های خود را به دولت مستقر ارایه کنیم. 

جلیلی تاکید کرد: نکته مهم این است که ریس جمهور باید بداند که چه فرصت هایی وجود دارد، اگر صحبت از برنامه می شود ، رییس جمهور باید به آن برنامه اشراف کامل داشته باشد و اینکه چگونه از این فرصت ها به نفع ملت ایران استفاده حداکثری کند، به حداقل ها راضی نشود، اداره روزمره کشور را کافی نداند و به قله ها نگاه کند، پیشرفت های مردم ما و روندهای جهانی، امروز به ما نشان می دهد که در یک فرصت تاریخی هستیم اگر ملت از فرصت های تاریخی غفلت کند، از مسیر پیشرفت عقب می ماند و این پیشرفت با عدالت به دست می آید؛ عدالتی که در جهت جهش کشور برای مشارکت دادن ظرفیت تک تک مردم ایران حق قائل باشد و برای به میدان آوردن آن برنامه داشته باشد.

وی گفت: این حق مردم ایران است که برای جهش کشور نقش ایفا کند و این وظیفه دولت است که برای آن برنامه داشته باشد. بدون مناسبات عادلانه سرمایه ها تلف می شود و اتفاقاً در آن مناسبات عادلانه است که همه سرمایه ها و ظرفیت ها به کار برده می شود و انحصارها شکسته می شود و خط کشی های نادرست برداشته می شود.

جلیلی تصریح کرد: برای جهش و پیشرفت، مشارکت حداکثری مردم لازم است و این مشارکت با عداالت به دست می آید.  ما برای کسب موفقیت هایی در ادامه موفقیت های مسیر رئیس جمهور شهید به تصمیم های صحیح و به موقع نیاز داریم.

وی گفت: اکنون، نوبت عدالت برای نقش‌آفرینی تک‌تک مردم ایران جهت مشارکت در پیشرفت کشورشان است، اکنون، زمان تدبیر برای یک تصمیم بزرگ است، اکنون فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه