English

تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش بادشدید، ورود سامانه بارشی جدید به کشور و شکل گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به استان‌های غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا ظهر امروز(۱۸ اسفندماه) در نوار شرقی کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ می‌دهد و سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع  هوا اضافه کرد: از بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و به‌تدریج نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: بارش در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، شمال زنجان و کرمانشاه شدت دارد و در ارتفاعات بارش برف و در سایر مناطق بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع  هوا ادامه داد: پنج شنبه(۱۹ اسفندماه) علاوه بر این مناطق، در غرب اصفهان و شمال فارس نیز بارش رخ می‌دهد و به‌تدریج با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر، بارش و کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:جمعه(۲۰ اسفندماه) بارش در نوار غربی و شمالی کشور، شمال فارس و غرب اصفهان ادامه خواهد داشت.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۱ اسفندماه) گستره بارش فقط در نوار شمالی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود و یکشنبه (۲۲اسفندماه) در شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: طی دو روز آینده شکل گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به استان‌های غرب و جنوب غرب کشور باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این نواحی می‌شود  علاوه براین طی روزهای جمعه و شنبه (۲۰ و۲۱ اسفندماه)وزش باد شدید در نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق کشور موجب خیرش گرد و خاک در این مناطق می‌شود.

به گفته ضیاییان بعد از ظهر پنجشنبه (۱۹ اسفندماه) و طی روز جمعه(۲۰ اسفندماه) شمال خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ اسفندماه) ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ و برای روز  جمعه(۲۰ اسفندماه) ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۱- و۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه