English

دمای هوا در کشور کمتر می‌شود

سازمان هواشناسی از کاهش دمای برخی استان‌ها طی امروز و فردا ۸ و ۹ مرداد خبر داد.

دمای هوا در کشور کمتر می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، براساس اعلام سازمان هواشناسی امروز ۸ مرداد در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت سه‌شنبه ۹ مرداد در مازندران، گلستان و خراسان شمالی رخ می‌دهد. پنجشنبه ۱۱ مرداد در مازندران و گلستان و جمعه ۱۲ مرداد در گلستان، خراسان شمالی و شمال آذربایجان غربی رگبار پراکنده باران رخ می‌دهد.

طی ۵ روز آینده پدیده غالب در مناطقی از شمال‌شرق، شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود.

دوشنبه و پنجشنبه با توجه به تشدید سرعت وزش باد در برخی ساعات در شمال شرق و شرق توفان خاک رخ خواهد داد. 

طی پنج روز آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین ارتفاعات مرکز و جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان و جمعه در ارتفاعات جنوب فارس رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست. 

وی افزود: خلیج‌فارس و تنگه هرمز طی دو روز آینده و شرق دریای عمان طی ۵ روز آینده، مواج خواهد شد.

دمای هوا امروز و فردا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق به‌طور نسبی کاهش و چهارشنبه و پنجشنبه در این مناطق دوباره افزایش می‌یابد.

گفتنی است که آسمان تهران، فردا ۹ مرداد صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۹ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد و پس‌فردا ۱۰ مرداد صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۵ و ۳۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه