English

با حضور وزیر بهداشت؛

۹ طرح زیرساختی و عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل افتتاح شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۹ طرح زیرساختی و عمرانی در حوزه بهداشت و درمان این استان را از طریق ویدئو کنفرانس به صورت همزمان به بهره برداری رساند.

۹ طرح زیرساختی و عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

 ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در آیین افتتاح طرح‌های درمانی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: کنترل کرونا، بیمه رایگان پنج دهک نخست، راه اندازی صندوق بیماری‌های خاص، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت، ایجاد مراکز درمان ناباروری، کاشت رایگان حلزون شنوایی، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال، توجه به مسائل فرهنگی حوزه بهداشت و درمان، اجرای تعرفه گذاری پرستاری و افزایش فعالیت‌های دانش بنیان از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان کشور است.

بهرام عین اللهی افزود: امروز ۹ طرح بهداشتی و درمانی از قبیل ساختمان آموزشی سبلان، خوابگاه دانشجویی، بخش ام ار آی بیمارستان فاطمی، مرکز جامع خدمات سلامت روستایی حسن باروق و پایگاه سلامت شماره ۱۹ در اردبیل و همچنین دستگاه ماموگرافی بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان مشگین شهر با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: تجهیزات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه شده است و امروز نیز در این سفر، مواردی به آن افزوده شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: حدود ۴۰ درصد تجهیزات درمانی مورد نیاز کشور در حوزه دانش بنیان تولید می‌شود.

خیران اردبیل نمره ۲۰ گرفته اند

عین اللهی با اشاره به حجم بالای کمک‌های مالی خیران برای تامین زیرساخت‌های درمانی استان اردبیل گفت: خیران این استان به معنای واقعی نمره ۲۰ گرفته اند و الگویی برای دیگران هستند.

وی ادامه داد: استان اردبیل از نظر کمک‌های خیران در حوزه بهداشت و درمان، ممتاز است و این کمک‌های مردمی در حقیقت باقیات صالحات انسان‌های شریف و بزرگ منش است که کارهای آنان شایسته تقدیر است.

در این آیین با حضور استاندار و برخی از مدیران استان اردبیل، از سه تن از خیران حوزه سلامت آقایان مالک نوری، قدیر نوری و شاپور نوجوان تجلیل شد.

شهادت رئیس جمهور آغاز خدمت به مردم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اشاره ای به شهدای خدمت کرد و گفت: شهادت در تاریخ اسلام هرگز به معنای پایان نبوده بلکه به منزله آغاز راه تداعی شده است و شهادت امام حسین (ع) نیز که به زعم کفار، فرصت بیعت ملت با حاکم جبار را فراهم کرده بود، به آغازی برای جنبش‌ها و حماسه های تاریخی تبدیل شد.

عین اللهی افزود: شهادت آیت الله رئیسی و همراهان او برای ما بسیار غمناک بود اما با توجه به تاریخ، یقین داریم آغازی برای دنباله روان ایشان خواهد بود.

وی ادامه داد: شهید جمهور ما نه تنها یک فرد بلکه یک مکتب بود و مکتب او بعد از ۴۵ سال، درخت تنومند انقلاب را آبیاری و احیا کرد.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: حضور میلیونی مردم به خصوص نسل جوان در تشییع آیت الله رئیسی و همراهان او نشان داد که راه شهید رئیسی ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: دشمن که تا قبل از شهادت رئیس جمهور از رفراندم حرف می‌زد و شاید انقلاب اسلامی را پایان یافته می‌دانست، بعد از شهادت ایشان با مشاهده همراهی ملت در آیین تشییع پیکرها، متوجه بالنده و پویا شدن انقلاب اسلامی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وطن دوستی، انقلابی گری، مردمی بودن، دانش بالا، ولایتمداری، اقدام جهادی و دیپلماسی فعل را از ویژگی‌های شهید رئیسی برشمرد و گفت: فرمانده بسیار خوبی را از دست دادیم و خاطرات خدمت ، مجاهدت و تعصب آیت الله رئیسی برای توسعه و پیشرفت کشور را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

۵۶ طرح درمانی در استان اردبیل در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل نیز در این آیین گفت: این ۹ افتتاح برای سفر دوم شهید جمهور در نظر گرفته شده بود اما تقدیر، سرنوشتی دیگر رقم زد و در حال حاضر ۵۶ طرح درمانی در مناطق مختلف استان اردبیل با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.

علی محمدیان اردی افزود: در طول خدمت دولت سیزدهم در استان اردبیل ۴۴ پروژه با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح شده است و خیران برای تامین نیازمندی‌های بخش درمان و بهداشت استان بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کمک کرده اند.

اوی کمبود فضای فیزیکی مراکز درمانی بخصوص در اردبیل و مشگین شهر، کمبود اعتبارات، تعویق پرداخت مطالبات از سوی بیمه تامین اجتماعی و عقب ماندگی از میانگین کشوری در بخش زیرساخت‌های درمانی را از مشکلات و موانع حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل ذکر کرد.

محمدیان اردی ادامه داد: ۴۵ برنامه افتتاح پروژه در نقاط متخلف استان برای فصول مختلف تدوین کرده ایم که روی هم رفته یک هزار افتتاح را شامل خواهد شد و با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نیازها و مشکلات شهرستان های استان را احصا و برای رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه