English

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل:

۱۸ شعبه قضایی امر به معروف و نهی از منکر در استان اردبیل راه اندازی شده است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به فرهنگ همگانی در جامعه تبدیل شود و براین اساس ۱۸ شعبه قضایی امر به معروف و نهی از منکر در استان اردبیل راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است.

 ۱۸ شعبه قضایی امر به معروف و نهی از منکر در استان اردبیل راه اندازی شده است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، حجت‌الاسلام سیدابراهیم میرعباس‌زاده به مناسبت آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر افزود: این شعب قضایی به منظور حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر راه اندازی شده است.

وی با بیان این که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل به دنبال مچ‌گیری از کسی نیست و اصلاح امور جامعه اسلامی را مد نظر دارد، اظهار کرد: در ماههای گذشته به دنبال جراحت وارده به سه نفر از آمران به معروف، پیگیری قضایی لازم انجام شده و ضمن برخورد قضایی با ضاربان عوامل امر به معروف در استان، مجوز جانبازی آن سه نفر دریافت شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه تدوین برنامه برای تغییر نگرش در زمینه امر به معروف و نهی از منکر گفت: استاد امر به معروف استان در قالب این برنامه برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در ۱۸ عرصه به صورت تخصصی فعال شده است.

وی اقتصاد، بهداشت و درمان، هنر، فضای مجازی، اصناف و کسبه، عفاف و حجاب و حقوق عامه را از جمله عرصه‌های مورد توجه ستاد امر به معرف در استان اردبیل برشمرد و اضافه کرد: در این ۱۸ عرصه، متخصصان هر حوزه جذب شده‌اند و ۳۰۰ گروه جهادی نیز در قالب آن برای توانمندسازی در عرصه‌های مختلف و مطالبه‌گری فعال شده‌اند.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دارای اصول خواند و با بیان این که در اجرای این فریضه دینی باید از رفتار سلیقه‌ای اجتناب کرد، گفت: دلسوزی به امور مردم و جامعه اسلامی مهمترین ویژگی اجرای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و برتری جویی در آن جایی ندارد.

وی با اشاره به تشکیل چندین معاونت برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل از جمله معاونت مطالبه‌گری، معاونت نظارت عمومی، معاونت علمی و آموزشی، معاونت زن و امور خانواده و نیز معاونت فرهنگی و روابط عمومی افزود: این معاونت‌ها در کنار نهی امر منکر، برخی امور معروف و قابل تعمیم به جامعه را شناسایی کرده و در جهت تقویت و ترویج آن فعال شده‌اند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل شناسایی و تشویق مروجان معروف را از جمله ابتکارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ذکر کرد و ادامه داد: در قالب همین کار، جشن تولد شهروندان به عنوان بستر مناسب برای ترویج امر به معروف و اقدام خیرخواهانه شناسایی شده و بر این اساس، تنها با جمع آوری خیرات شهروندان در یک مراسم جشن تولد، ۹ پرونده قضایی مالی با آزادی ۶ زندانی حل و فصل شده است.

وی از فراهم شدن زمینه آزادی چند زن زندانی با همین روش در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در همین زمینه برای آیین‌های عروسی شهروندان نیز برنامه داریم تا با کمک و مساعدت آنها در مراسم عرورسی، علاوه بر آزادی زندانیان، در اموری مثل تهیه منزل اجاره‌ای برای شهروندان مستمند نیز اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده از برگزاری ۲ هزار و ۳۰۰ ساعت دوره آموزشی آفلاین، آنلاین حضوری و غیرحضوری برای اعضای فعال ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در این دوره‌ها، معیارهای امر به معروف و نهی از منکر و چارچوب شرعی و قانونی این فریضه دینی آموزش داده می شود تا اجرای آن با مشکلی مواجه نشود.

وی فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضرورتی در راستای نظارت همگانی به شکل فراگیر برای اصلاح امور جامعه دانست و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اگر بموقع، مناسب و بهنگام مورد توجه قرار نگیرد، استعدادهای بالقوه مثبت به بالفعل تبدیل نمی‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل همچنین با اشاره به نامگذاری دهه اول محرم به نام دهه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با الهام از قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: کل فلسفه قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است تا در جامعه فضیلت‌ها رشد و ناهنجاری‌ها از بین برود.

وی تاکید کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل به هیچ وجه برخورد سلیقه‌ای و سلبی را ندارد و در موضوع حجاب و عفاف نیز باید به صورت عالمانه ورود پیدا کرده و به دور از نگاه جرم انگارانه، شرایطی را فراهم کنیم تا با کار فرهنگی و سایر عوامل بازدارنده بتوان اهداف این حوزه را دنبال کرد.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده با بیان این که تهیه لباس شایسته و آبرومند برای یک زن مسلمان در شهر اردبیل بسیار کار سختی شده است، افزود: لباس‌های مختلفی با تنوع سلیقه‌ای وارد بازار شده که تعدادی از آنها به هیچ وجه قابلیت استفاده برای گروه‌های مختلف جامعه را ندارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل با ارائه گزارشی از روند اقدامات این ستاد در ایام دهه اول محرم گفت: دهه محرم فرصتی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و برنامه‌های مختلفی نیز در این دهه در سطح استان اردبیل به اجرا در می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه