English

رئیس دادگستری کل استان اصفهان خبر داد:

محکومیت انتخاباتی ۳ فرماندار در استان اصفهان

رئیس ‌کل دادگستری استان اصفهان از صدور حکم جزای نقدی بدل از حبس برای سه نفر از فرمانداران استان در رابطه با تخلفات انتخاباتی خبر داد .

محکومیت انتخاباتی ۳ فرماندار در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ،  خسروی‌وفا در نشست خبری  با اصحاب رسانه به مناسبت برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان اصفهان گفت:در استان اصفهان برنامه‌های هفته قوه قضاییه به‌صورت رسمی از 7 تیر آغاز می‌شود که برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت شهدای هفتم تیر در گلستان شهدا، تجلیل از خانواده شهدای دستگاه قضا، بزرگداشت شهدای هفتم تیر و سخنرانی روسا پیش از خطبه‌های نماز جمعه و دیدار با زندانیان و ملاقات عمومی از جمله برنامه‌های این هفته در اصفهان است.

وی همچنین از افتتاح مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به امور تجاری و بازرگانی و بهره برداری از مجتمع قضایی شهدای 7 تیر استان اصفهان در هفته قوه قضائیه خبر داد.

رئیس دادگستری کل استان اصفهان گفت: براساس آمار مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی قوه قضاییه، اتهام سرقت که در کشور جزء اتهامات اول به شمار می آید در استان اصفهان در رتبه سوم قرار دارد.

وی اظهار کرد: این امر به دلیل اقدام های قضایی و انتظامی خوبی است که در استان اصفهان انجام شده است.

خسروی وفا بیان کرد: بر‌اساس آمار ارائه شده از طرف مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی قوه قضاییه‌، در کشور سرقت اتهام رتبه نخست را دارد در حالی‌که در استان اصفهان تا قبل از سال گذشته این مورد رتبه نخست را داشت اما در سال 95 در استان پرونده‌های سرقت رتبه سوم را کسب کرد.

 وی افزود :  رتبه نخست مربوط به پرونده‌های توهین به اشخاص و رتبه دوم مرتبط با پرونده‌های ضرب و حرج عمدی است.

وی با بیان اینکه رتبه استان در موضوع طلاق توافقی، نهم است گفت: طلاق به درخواست زوجین در استان رتبه 14را دارد.

رئیس دادگستری کل استان اصفهان گفت: 683 هزار و 514 پرونده در سال گذشته به دادسراهای مرکز و شهرستان ها، محاکم حقوقی، کیفری، انقلاب و دادگاه های تجدید نظر این استان وارد شده است.

خسروی وفا خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته آرای 688 هزار و 843 پرونده صادر و مختومه شده است.

وی همچنین از کاهش مدت وقت دهی برای رسیدگی به پرونده ها از 66 روز به 55 روز خبر داد.

خسروی وفا گفت: همچنین در سال گذشته 204 هزار و 227 پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد 204 هزار و 535 پرونده مختومه شده است.

رئیس دادگستری کل استان اصفهان افزود: 34 درصد پرونده های وارد شده به شورای حل اختلاف این استان، با سازش و مصالحه ختم شده است.

خسروی وفا با اشاره به اینکه در سال گذشته دادگستری استان اصفهان رتبه نخست بهره‌وری را در کشور کسب کرد، گفت: سال گذشته سامانه ثنا در اصفهان راه‌اندازی شد که در این سامانه ابلاغ الکترونیکی انجام می‌شود و از شهریور سال گذشته در استان 223 هزار نفر ثبت‌نام کردند و 412 هزار ابلاغ الکترونیکی انجام شده که شهروندان می‌توانند با مراجعه به دادگستری و دفاتر پیشخوان قضایی در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی در خصوص پرونده‌های تخلف انتخاباتی، اظهار کرد: ۱۶۲ پرونده در این رابطه تشکیل‌ شده که ۱۰۲ پرونده در حال رسیدگی است.

رئیس ‌کل دادگستری استان اصفهان از صدور حکم جزای نقدی بدل از حبس برای سه نفر از فرمانداران استان در رابطه با تخلفات انتخاباتی خبر داد و اضافه کرد: تبلیغ زودهنگام، ارائه مطالب به نفع یک کاندیدای خاص و جانب‌داری مهمترین دلیل محکومیت این افراد متخلف است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه