English

وزیر ورزش به همراه ۵۰ تن از رؤسای فدراسیون ها به خوزستان سفر کرد

وزیر ورزش و جوانان کشور گفت: امروز به اتفاق ۵۰ تن از روسای فدراسیون و معاونان به خوزستان آمده و ضمن اینکه جلسه ای با حضور هیئت های ورزشی استان خواهیم داشت تا مشکلات و مسائل ورزشی خوزستان بررسی شود.

وزیر ورزش به همراه 50 تن از رؤسای فدراسیون ها به خوزستان سفر کرد

مسعود سلطانی فر در حاشیه نشست رؤسای فدراسیون ها با وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور در استان های مختلف می توان از نزدیک مسائل و مشکلات ورزش و جوانان استان های مختلف را بررسی کرده و استان خوزستان هم استانی است که از جهات مختلف خودم را مدیون آن و مردم این استان دانسته زیرا بخش هایی از یکی از درخشان ترین دوره های تاریخ سیاسی معاصر ایران یعنی هشت سال دفاع مقدس در این استان رقم خورده است.

سلطانی فر ادامه داد: دوران دفاع مقدس در استان های غربی کشور هم بوده و همه کشور به نوعی در جنگ تحمیلی درگیر بوده اند اما صحنه اصلی آن در خوزستان و استان های غربی بوده است.

وی با بیان اینکه خوزستان با توجه به سابقه ورزشی بسیار روشنی که از گذشته داشته و در خیلی از رشته های ورزشی دارای ظرفیت است ، گفت: باید به مسائل و مشکلات ورزش و جوانان خوزستان نگاه ویژه، عمیق و همه جانبه ای داشته تا به توسعه فرهنگی و اجتماعی استان کمک شود.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: امروز به اتفاق 50 رئیس فدراسیون و معاونان به خوزستان آمده و ضمن اینکه جلسه ای با حضور هیئت های ورزشی استان خواهیم داشت تا مشکلات و مسائل ورزشی خوزستان بررسی شود.

وی با اشاره اینکه در بخشی از این سفر معاونان این وزراتخانه به همراه تعدادی از رؤسای فدراسیون ها به شهرستان ها سفر می کنند ، بیان کرد: همه کمک کنیم در بخش سخت افزاری و نرم افزاری زمینه های رشد و توسعه استان را فراهم کرده و به توسعه اجتماعی و فرهنگی استان کمک کنیم.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه ظرفیت خوبی که در بین جوانان استان است، تصریح کرد: زمانی یادمان نمی رود که در دهه 50 وقتی تیم ملی فوتبال به میدان می رفت نیمی از فوتبالیست ها، خوزستانی بوده اند.

 وی افزود: در حال حاضر وضعیت استان در برخی رشته ها از جمله فوتبال ، والیبال ، بسکتبال و کشتی خوب بوده و قهرمانانی نیز دارد که نشان می دهد این استان در اکثر رشته های ورزشی دارای ظرفیت بوده و باید به توسعه و گسترش آن کمک کرد.

وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با یک دقیقه سکوت بازی استقلال تهران و الهلال که این تیم عربستانی از این کار را انجام نداد، گفت: اتفاق خوبی از سوی اعضای تیم فوتبال الهلال رخ نداد و به نوعی این بی احترامی ها در چند سال گذشته سابقه داشته و شاید خیلی منطقی و عقلایی بود و این رسم است در بسیاری از مسابقات کشورهای مختلف که به احترام جان باختگان حادثه یک دقیقه سکوت می کنند و متأسفانه این کار از سوی ورزشکاران سعودی صورت نگرفت و اعتراضات از سوی فدراسیون فوتبال انجام می شود.

وی در خصوص ضعف زیرساخت های رشته شنا در خوزستان اظهار کرد: تمامی فدراسیون ها به خوزستان آمده تا نه تنها ورزش های آبی بلکه همه رشته های ورزشی مورد توجه قرار گیرد.

سلطانی فر در ادامه با تأکید بر اینکه برگزاری رویدادهای بین المللی در استان های مختلف یکی از مهمترین سیاست های ما بوده است، عنوان کرد: در یک سال گذشته این مهم را پیگیری کرده و تلاش شده اکثر مسابقات بین المللی در استان ها از جمله خوزستان برگزار شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که خوزستان تقاضای میزبانی هر کدام از رشته ها چه آبی، غیرآبی، کشتی، فوتبال یا سایر رشته های ورزشی را داشته باشد بدون شک این اتفاق رخ داده و در اولویت خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان کشور در پایان در واکنش به ظرفیت های اقتصادی بالای خوزستان در مقابل کمبود بودجه تیم های ورزشی، بیان کرد: این سوال باید از مالکان باشگاه های ورزشی پرسیده شود و باید فشار آورده و با هماهنگی استاندار این حمایت ها بیشتر شود.

وی تصریح کرد: خوزستان در ورزش ایران در طول سال های گذشته چه سال های پیش از انقلاب نقش روشنی داشته است در پیش از انقلاب تیم های قوی و تاثیر گذار زیادی در استان به کشور کمک کرده اند

استان خوزستان ظرفیت های بسیار بالایی در اکثر ورزش ها دارد

وی بیان داشت: با تمام بضاعت خود به این استان آمده ایم هدف ما کمک به توسعه اجتماعی و فرهنگی استان بوده است یک وظیفه بزرگی داریم تا با تمام توان در سالم سازی جامعه و توسعه تلاش کنیم.

وزیر ورزش گفت: توسعه کشور در ابعاد جانبه نیازمند امکانات و ابزارها بوده که در اول باید اعتماد و احساس مردم به مسئولین است و بدانند که خدمتگزارانشون هدفی جز خدمت نداشته اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه