English

در گفت‌وگو با موج مطرح شد؛

ترس و ناامیدی بیش از حد بخاطر کرونا، موجب بروز مشکلات جسمی و روحی می‌شود

یک متخصص روانشناس گفت: ترس و ناامیدی بیش از اندازه از کرونا، موجب بروز مشکلات جسمی و روحی می‌شود و آثار مخربی دارد.

ترس و ناامیدی بیش از حد بخاطر کرونا، موجب بروز مشکلات جسمی و روحی می‌شود

علیرضا آقایوسفی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج قم، عنوان کرد: نگرانی و استرس‌ها بخشی از زندگی طبیعی است و اگر معقول و منطقی باشد، موجب رشد و پیشرفت خواهد بود،اما گاهی میزان نگرانی‌ها و استرس‌ها فراتر از حد طبیعی است و این امر زیان‌هایی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از عوامل مهم در ایجاد نگرانی و استرس و هیجانات منفی در جامعه، شیوع کرونا ویروس است که باید بتوان میزان استرس‌ها و نگرانی‌ها را به خوبی کنترل کرد.

آقایوسفی بیان کرد: ترس و ناامیدی بیش از اندازه از کرونا، موجب بروز مشکلات جسمی و روحی می‌شود و آثار مخربی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بحران‌ها خود زمینه ساز هیجانات منفی در جامعه می‌شوند و این هیجانات نیز اضطراب و نگرانی‌هایی را به همراه دارد و اگر به خوبی مدیریت نشود ممکن است سلامت را به مخاطره بیاندازد.

این متخصص روانشناس گفت: اگر هشدارهای بهداشتی و بهداشت همگانی را مورد توجه قرار دهیم، بحران کروناویروس نیز عبور خواهد کرد، نباید اجازه دهیم استرس‌های بالا و غم فراوان و نگرانی‌های بیش از اندازه موجب ضعف سیستم بدنی ما شود و توانایی شناختی و عقلانی ما را تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت: هیجانات منفی و اضطراب و خشم، اگر به خوبی کنترل نشود علاوه بر عوارض روحی، جسم را نیز درگیر می‌کند، در حال حاضر با رویدادهای تلخ پیرامون کرونا، باید بتوانیم با ارتقای سطح آگاهی و دانش خود و استفاده از روش‌های بهداشتی، در حفظ سلامت و کاهش اضطراب‌های خودمان تلاش کنیم.

آقایوسفی افزود: افراد در جامعه برای مقابله با کرونا، نیاز به حمایت‌های روانی دارند و رسانه‌ها باید در این زمینه تلاش کنند افراد رویکردهای عقلانی و منطقی و صحیح را در مقابله با استرس‌ها و اضطراب‌ها انتخاب کنند و مهارت‌های لازم را در خود تقویت نمایند.

وی پرهیز از افراط و تفریط در مقابله با کروناویروس را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نه باید با بی‌تفاوتی و عدم رعایت بهداشت واقعی، تصور شود که این ویروس مشکلی برای ما ایجاد نخواهد کرد و نه اینکه با ترس‌ها و نگرانی‌های فراوانی زندگی عادی خود را کنار بگذاریم و منزوی شویم.

این متخصص روانشناس عنوان کرد: آرامش و ارتقای ایمنی روانی و جسمی و استفاده از منابع موثق خبری می‌تواند در کاهش استرس‌ها موثر باشد.

وی بیان کرد: برخی شایعات در جامعه، موجب افزایش استرس‌ها و اضطراب‌ها می‌شود و تنش‌های روحی و روانی را افزایش می‌دهد، شنیدن خبرهای مرگ و میر و تلفات باید ما را نسبت به رعایت بهداشت هوشیارتر کند، نه اینکه با ایجاد اضطراب‌های زیاد، موجب شود زندگی را تعطیل کنیم و خود را برای مرگ آماده کنیم.

آقایوسفی اظهار کرد: با رعایت بهداشت، تغذیه سالم و ارتقای سیستم جسمی و روانی می‌توان به راحتی کروناویروس را شکست داد، همان گونه که برخی از افرادی که به آن مبتلا شدند نیز با امیدواری توانستند بر آن غلبه کنند و سلامتی خود را به دست بیاورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه