English

به منظور ایجاد اشتغال و جذب افراد آموزش دیده انجام شد؛

امضاء تفاهم نامه سه جانبه بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، شرکت سنگین صنعت کوهپایه و مرکز کاریابی کارمند

به منظور ایجاد اشتغال، استخدام و جذب افراد آموزش دیده تفاهم نامه سه جانبه همکاری مشترک فی ما بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان و شرکت سنگین صنعت کوهپایه مرکز مشاور شغلی و کاریابی کارمند به مدت 3 سال امضاء شد.

امضاء تفاهم نامه سه جانبه  بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، شرکت سنگین صنعت کوهپایه و مرکز کاریابی کارمند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، با هدف ایجاد اشتغال ، استخدام و جذب افراد آموزش دیده و انجام آموزش های شغلی در قالب مدل آموزش دوگانه تفاهم نامه همکاری  فی مابین اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان به نمایندگی آرش اخوان طبسی و محمد کاظم شبانی به عنوان مدیرعامل شرکت سنگین صنعت کوهپایه و محمد رضا شاهین مؤسس مرکز مشاور شغلی و کاریابی کارمند منعقد شد.

از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان می توان به تهیه و تدوین استانداردهای دوره های آموزشی متناسب با تقاضای شرکت با درنظر گرفتن اولویت بندی زمانی، صدور مجوز مهارت آموزی در محیط کار واقعی، نظارت بر کیفیت دوره های آموزشی مطابق با استانداردهای دوره آموزشی و ... اشاره کرد.

در این تفاهم نامه، تعهدات شرکت سنگین صنعتی کوهپایه، برآورد نیروی انسانی مورد نیاز، آموزش مهارت آموزان در محیط های کار واقعی، همکاری در گزینش متقاضیان مهارت در حرفه های مورد نیاز و ... می باشد.

از تعهدات مرکز مشاوره شغلی و کاریابی کارمند نیز می توان به شناسایی افراد جویای کار و فراگیران مهارت بر اساس مشاغل مورد نیاز شرکت، مشاوره و هدایت شفلی و آموزشی فراگیران فنی و حرفه ای، رصد و رهگیری افراد معرفی شده به شرکت جهت جذب و بکارگماری و ... می توان اشاره کرد.

در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در خصوص اجرای طرح آموزش دو گانه به بیان مطالبی پرداخت و افزود: یکی از سیستم های نوین آموزش مهارتی در دنیا به ویژه در کشور آلمان که به عنوان قطب صنعتی در کل دنیا مطرح است،  سیستم آموزش دوگانه است که این سیستم آموزشی تفاوتش با سیستم های عادی آموزش مهارتی این است که در آموزش فنی و حرفه ای استانداردها 30 درصد تئوری و 70 درصد عملی و هر دو در محیط کارگاهی انجام می پذیرد، این در حالی است که در سیستم آموزش دوگانه 30 درصد کل دوره آموزش در مجموعه کارگاهی و 70 درصد آن در محیط صنعت یا صنف (محیط کار واقعی) صورت می پذیرد و فردی که از این سیستم خارج می شود، یک نیروی ماهر و متخصص است که تا حدزیادی اشتغال او تضمین خواهد شد.

آرش اخوان بیان داشت: ما توانستیم با مطالعه ی دستورالعمل های موجود در کشور و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، ایده نظام دوآل آلمان را از طریق بخشنامه ها و اختیاراتی که داشتیم بومی سازی کنیم و مجدانه با رصد کامل و استفاده از نقطه نظرات مربیان، مهارت آموزان و کارشناسان حوزه آموزش در جهت بهبود نواقص گام های مؤثری برمی داریم.

وی افزود: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، نمی توان این گونه تجهیزات را در سیستم های آموزشی فراهم نمود که در این خصوص حضور متقاضیان در بازار کار واقعی می توان به آخرین تکنولوژی روز دنیا دست یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه