English

فرماندار یزد در گفت و گو با خبرگزاری موج یزد؛

نظارت ها و محدودیت ها افزایشی خواهد بود/یزد در وضعیت هشدار موج چهارم شیوع کرونا قرار دارد

فرماندار یزد گفت: با توجه به اینکه شهر یزد در وضعیت هشدار موج چهارم شیوع کرونا در یزد قرار دارد ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد تشکیل شد و تشدید نظارت‌ بر ادارات، اصناف، بانک هاو واحدهای تولیدی را خواهیم داشت.

نظارت ها و محدودیت ها افزایشی خواهد بود/یزد در وضعیت هشدار موج چهارم شیوع کرونا قرار دارد

سید محمد رستگاری فرماندار یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد، گفت: با توجه به اینکه شهر یزد در وضعیت هشدار موج چهارم کرونا در یزد قرار دارد ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد تشکیل شد و تشدید نظارت‌ها را در برنامه داریم.

 وی با بیان اینکه ابتدا دستگاه‌های ناظر مانند اتاق اصناف یزد و سازمان صمت را موظف خواهیم کرد که نه تنها در ساعات تعطیلی شب بلکه در طول روز هم به مراقبت و بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی اقدام کنند.

فرماندار یزد بیان کرد: اقدامات قبلی مبنی بر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تاثیر خوبی در کاهش رشد بیماری کرونا در استان و شهر یزد داشت.

 وی با تاکید بر اینکه سازمان صمت باید گشت‌های خود برای واحدهای تولیدی را تقویت کند، بیان کرد: واحدهای تولیدی باید با دقت مورد بازرسی قرار بگیرند و این موضوع برای واحدهای تولیدی که کارکنان غیر بومی دارند با جدیت بیشتری باید دنبال شود.

سید محمدرستگاری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات، بانک ها، سایر سازمانها و نهادها گفت: گشت هایی با کمک فرمانداری در حال راه اندازی هستند تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به ویژه در ادارات و بانک ها رصد کنند.

به گفته رستگاری،  با توجه به شیوع مجدد کرونا در موج چهارم، محدودیت‌های اصناف، ادارات، جلسات، واحدهای تولیدی و ساعت محدودیت تردد در شب افزایش خواهد داشت.

 وی با اشاره به بازدهی خوب طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا، توضیح داد: این طرح تاکنون توانسته با تقویت مقابله محله محور. با کرونا و همکاری مرکز بهداشت در کاهش شیوع بیماری کرونا در سطح شهر کمک قابل توجهی داشته باشد و سعی خواهیم کرد این طرح را در  روزهای پیش رو تقویت کنیم.

لزوم جدیت در نظارت ها بر اماکن گردشگری

رستگاری نظارت بر اصناف و واحدهای تولیدی، ادارات و فضاهای عمومی و تقویت طرح شهید سلیمانی در محلات را از اولویت‌های پیشرو برای مقابله با موج چهارم کرونا در شهر یزد نام برد و در خصوص اماکن گردشگری نیز بیان کرد: اقامتگاه های گردشگری تاکنون مورد نظارت و بازرسی قرار می گرفت ولی انتظار داریم میراث فرهنگی نظارت بر واحدهای مسافرتی و گردشگری را تشدید و سریع‌تر در این زمینه اقدام کند.

رستگاری تاکید کرد: مسئولان اماکن و میراث فرهنگی دقت لازم برای برخورد با اماکن غیرمجاز گردشگری را با جدیت ادامه دهند.

 وی با تاکید بر بازدید از واحدهای تولیدی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، گفت: در ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد مصوب شد در صورتی که واحد تولیدی به ویژه با وجود کارکنان غیر بومی موارد لازم را جهت پیشگیری از کرونا رعایت نکند حتی دستور توقف بخشی از فعالیت آن صادر خواهد شد از سوی اداره کار و سازمان صمت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

محدودیت فعالیت اماکن ورزشی و مذهبی در ماه رمضان به دلیل موج چهارم کرونا

فرماندار یزد درباره فعالیت مکان های فرهنگی، مذهبی، ورزشی هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه در شرایط خوبی از نظر شروع کرونا به سر نمی بریم و در آستانه ماه مبارک رمضان نیز قرار داریم مکان های فرهنگی و مذهبی باید پروتکل ها را رعایت کرده و بازرسی ها این مکان ها با جدیت انجام می شود.

 وی گفت: استان‌ها از دستورالعمل های کشوری در مقابله با کرونا پیروی می کنند و محدودیت ها و ساعت های تردد بود وسیله ستاد کشوری مقابله با کرونا اعلام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه