English

حجت الاسلام کریمی تبار:

ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ زکات به کار گرفته شود/ پرداخت زکات باعث کاهش فاصله طبقاتی می شود

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام با اشاره به اینکه زکات به عنوان یک عبادت دارای فایده و برکت زیادی برای پرداخت کننده زکات است و برای جامعه نیز مفید است، گفت: پرداخت زکات در امر فقر زدایی در جامعه و تحقق عدالت اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ زکات به کار گرفته شود/ پرداخت زکات باعث کاهش فاصله طبقاتی می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست شورای زکات این استان با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی و اعضای این شورا برگزار شد، افزود: زحمات اعضای شورای زکات استان برای ترویج فریضه پر ارزش زکات، قابل تقدیر است که روندی رو به رشد دارد.

وی با بیان اینکه زکات به عنوان یک عبادت دارای فایده و برکت برای پرداخت کننده زکات می باشد و هم برای جامعه مفید است، اظهار داشت: زکات در امر فقر زدایی در جامعه و تحقق عدالت اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و هم برای کمک به نیازمندان و مستمندان مورد استفاده قرار می  گیرد و هم در عمران و آبادانی محل پرداخت زکات نقش دارد.

وی با بیان اینکه زکات واجبی است که برای جامعه بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فاصله طبقاتی بین افراد نیازمند و افراد برخوردار در سطح جامعه وجود دارد، پرداخت زکات امری مهم در راستای کاهش فاصله طبقاتی است.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: کشاورزی حُسنی دارد که کشاورز از روز اولی که بذر را در زمین می پاشد از خداوند طلب برکت می کند و پیوند معنوی خاصی با خدا برقرار می کند و امیدش به خداست، اگر پرنده و مورچه ای از  محصول و کشت او استفاده کند برای او ارزشمند و ذخیره آخرت است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام گفت: شورای زکات باید در زمینه نقش اطلاع رسانی به کشاورزان و دامداران  تلاش بیشتری داشته و روند قابل قبولی برای جمع آوری زکات در نقاط مختلف استان داشته باشد، به طور قطع زمینه جمع آوری زکات در استان ایلام افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: بر اساس گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جاری 900 میلیارد تومان پول گندم خریداری شده به کشاورزان ایلامی پرداخت شده است که اگر یک درصد این میزان زکات جمع آوری شود، نقش مهمی در راسای کمک به نیازمندان استان و عمران و آبادانی مناطق محروم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در پرداخت زکات، زکات باید یا از جنس همان محصول باشد یا پول آن  به عنوان زکات پرداخت شود که از لحاظ شرعی مشکلی نداشته باشد، اظهار داشت:اینکه بخشی از زکات که در زمینه خوداشتغالی افراد نیازمند به کار برده می شود،از کارهای ارزشمند است که فرد خود می تواند خودکفا شود و نقش مهمی در اقتصاد خانواده های نیازمند دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: در زمینه جمع آوری زکات باید کمی قویتر کار کنیم و نیاز داریم برای فرهنگ سازی این فریضه در بین آحاد جامعه، تلاش شود،لازم است در شورای زکات استان و در شهرستان ها بررسی هایی صورت گیرد که عوامل کاهش و افزایش زکات در مناطق مختلف چه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه تبلیغی روحانیون و ائمه جماعت در سطح استان ظرفیت خوبی در راستای ترویج فرهنگ زکات است، فضای مجازی استان فوق العاده در امر ترویج این فریضه تاثیرگذار است، نشستی با اصحاب رسانه برگزار و از آنان برای تولید محتوا در حوزه زکات دعوت شود و افرادی که بیشترین تولید محتوا و بازنشر مطالب را داشته باشند مورد تشویق قرار  گیرند.

امام جمعه ایلام گفت: هنر این است که با ادبیات و محتوایی که تشویق کننده است این فریضه ترویج شود و به صورت ویژه روی آن سرمایه گذاری صورت گیرد، یکی از عوامل تاثیرگذار در امر زکات تشویق عوامل جمع آوری زکات است که باید مورد توجه شورا قرار گیرد.

حجت الاسلام دکترکریمی تبار افزود: خوشبختانه روند خوبی در امر جمع آوری زکات در استان وجود دارد و  نیاز است که  فرهنگ سازی مناسب بین کشاورزان و دامداران استان انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه