English

توزیع ۶۰۰ رأس دام در میان مردم مناطق آسیب‌دیده از سیل هرمزگان

با وقوع سیل اخیر در هرمزگان، حدود 600 رأس دام در مناطق سیل‌زده تلف شدند و به همین منظور ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تأمین دام‌های جایگزین را برای مردم مناطق آسیب‌دیده از سیل تقبل کرد.

توزیع 600 رأس دام در میان مردم مناطق آسیب‌دیده از سیل هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، منوچهر دانشمند مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر، اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال 1398 به دنبال وقوع سیل منطقه جاسک از اولین لحظات به کمک مردم سیل‌زده آمد و در این مدت 23 روز خدمات ویژه‌ای را نظیر لایروبی، پاک‌سازی، ارائه تجهیزات لجستیک، توزیع هشت تن لباس گرم، راه‌اندازی آشپزخانه و توزیع غذای گرم و خدمات پزشکی رایگان ارائه داد.

دانشمند بیان داشت: بعد از وقوع سیل اخیر، کاروان سلامت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را در شهرستان جاسک و روستای گابریک مستقر کردیم.

وی در ادامه گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان از سال 1399 تاکنون با اعتباری بالغ‌بر 600 میلیارد تومان خدمات درمانی، اجتماعی و عمرانی ارائه کرده و در سال جاری، 20 رزمایش کمک‌های مؤمنانه در قالب پویش‌های احسان، توزیع بسته‌های معیشتی، خدمات اجتماعی، بهداشتی و غیره انجام داده است.

دانشمند ضمن بیان اینکه زلزله و سیل به‌عنوان مهم‌ترین بلایای طبیعی در کشور مـا مطـرح هـستند، خاطرنشان کرد: با وقوع سیل و زلزله اخیر در هرمزگان، خدماتی نظیر توزیع لوازم گرمایشی، تهیه 600 رأس دام به مردم مناطق سیل‌زده، تهیه بذر علوفه‌ای برای کشاورزان آسیب‌دیده از سیل و غیره را ارائه دادیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان تصریح کرد: تجهیز آشپزخانه‌ها و توزیع غذای گرم و توزیع پنج هزار بسته معیشتی از دیگر اقدامات ما در زلزله و سیل اخیر بوده است.

در ادامه این نشست، سجاد امیریان زاده معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان ابراز داشت: بنیاد برکت مجموعه‌ای‌ست که توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته و فعالیت‌های زیرساختی را بر عهده دارد.

امیریان با اشاره به فلصفه تأسیس بنیاد 15 خرداد گفت: سال گذشته با نظر مقام معظم رهبری مجموعه بنیاد 15 خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ملحق شد و این بنیاد با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه سلامت محرومان، سلامت و درمان کودکان تا 14 سال، فرزندآوری و ناباوری، بیماران خاص، کاشت حلزون و غیره فعالیت دارد.

امیریان زاده بیان داشت: از 12 دی‌ماه 1400، با آغاز بارندگی‌ها در استان هرمزگان، طی دو مرحله کمک‌رسانی از سوی ستاد اجرایی امام (ره) انجام شد، در وهله نخست توزیع بسته‌های معیشتی در شهرستان‌های میناب، رودان، بستک، پارسیان، قشم و هرمز انجام شد و در وهله دوم با وقوع بارندگی ما در مواجه با افرادی بودیم که منازلشان تخریب شده بود و افرادی که نیاز به اسکان داشتند توسط گروه‌های جهادی اسکان داده شدند.

وی تصریح کرد: 50 هزار پرس غذا در آشپزخانه امدادی شهرستان‌های رودان، میناب، بندرعباس، بخش شمیل و شهرستان بستک، سه وعده غذایی را بین خسارت دیدگان ناشی از سیل که در کمپ مستقر بودند، توزیع کردیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت گروه‌های جهادی، عرصه فرهنگی است.

امیریان زاده در خصوص توزیع بسته‌های معیشتی نیز گفت: با توجه به وقوع دو سیل اخیر هرمزگان حدود 10 هزار بسته معیشتی توزیع شد و همچنین در کمپ‌های اسکان سیل‌زدگان، کاروان شادی احسان برای سرگرم کردن کودکان راه‌اندازی کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه