English

محمد کلاته:

بانکها در ارائه تسهیلات به کشاورزان و دامداران سخت‌گیری غیرقانونی نکنند

فرماندار ششتمد خراسان رضوی بیان کرد: در شرایطی که برای پرداخت این تسهیلات ضمانت زنجیره‌ای مطرح شده است و بدهی، معوقات و چک برگشتی نباید ملاک بانکها برای عدم پرداخت این تسهیلات باشد.

بانکها در ارائه تسهیلات به کشاورزان و دامداران سخت‌گیری غیرقانونی نکنند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد کلاته فرماندار ششتمد خراسان رضوی عنوان کرد: در راستای حمایت از تولید و حفظ اشتغال مناطق روستایی، بانکها در ارائه تسهیلات به کشاورزان و دامداران سخت‌گیری غیرقانونی نکنند.

کلاته این خبر را در نشستی با دامداران شهرستان ششتمد بیان کرد و ادامه داد: با ارائه تسهیلات در قالب دامدار کارت و کشاورز کارت از سوی دولت زمینه برای تامین نهاده های لازم کشاورزان و دامداران فراهم می شود.

فرماندار ششتمد خراسان رضوی تصریح کرد: در شرایطی که برای پرداخت این تسهیلات ضمانت زنجیره‌ای مطرح شده است و بدهی، معوقات و چک برگشتی نباید ملاک بانک‌ها برای عدم پرداخت این تسهیلات باشد اما برخی از آنها برخلاف این ضوابط  همچنان سختگیری‌های غیرقانونی خود را اعمال می کنند.

وی متذکر شد: هم اکنون برای دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به یک ضامن، تسهیلات یک میلیارد ریالی به ۲ ضامن و تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به سه ضامن به صورت زنجیره ای نیاز است و برای دریافت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی ارائه وثیقه ملکی مطرح شده است.

فرماندار ششتمد خراسان رضوی یادآور شد: موضوع دیگر، پیگیری تمدید تسهیلات خارج از شمول دامداری و کشاورزی است چون با وجود این که برخی بهره برداران، تسهیلات دریافتی را در همین چارچوب و رسته های شغلی هزینه کرده اند اما برای بازپرداخت اقساط و تمدید آن مشکلاتی ایجاد شده است.

کلاته خاطرنشان کرد: شغل عمده ساکنان روستاهای شهرستان ششتمد که پیشتر از بخشهای تابعه شهرستان سبزوار بود دامداری و کشاورزی است و مرکز این شهرستان سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربعی که ۲۴ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه