English

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

مردم به موضوعات زیست‌محیطی حساس و دقیق شده‌اند

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم با اطلاعات کامل نسبت به مسائل زیست محیطی حساس شده و در این موضوعات پیگیری‌های دقیق و رصد جامعی را انجام می‌دهند.

مردم به موضوعات زیست‌محیطی حساس و دقیق شده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در آئین رونمایی از مجمع خیرین محیط زیست و امضای تفاهمنامه با صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: در استان اردبیل نگاه آگاهانه، متعهدانه و دلسوزانه به حوزه محیط زیست شایسته قدردانی است چرا که در کمتر استانی چنین احساس مسئولیت شایسته و قابل تحسین را نسبت به مسائل زیست محیطی شاهد هستیم.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی جوامع محلی و روستایی پیرامون مناطق حفاظتی گفت: تیم ارزشمند علمی در این حوزه شکل گرفته که امیدواریم خروجی این کار تیمی ارزشمند تقویت نظام اقتصادی و توانمندسازی جوامع روستایی باشد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست می گوید: اردبیل همچون طرح «پاکبانان محرم» با ایده‌ای خلاقانه و ارزشمند پیشتاز طرح توانمندسازی جوامع روستایی است که با نگاهی علمی و دانشگاهی در کنار همکاری سمن‌ها، این کار نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

مرادی به کار شایسته تهیه اساسنامه مجمع خیرین اشاره کرد و گفت: ورود خیرین در این حوزه بسیار مهم و مؤثر است چرا که معتقدیم سازمان حفاظت محیط زیست باید مردم پایه و رسانه پایه باشد.

وی افزود: در طرح‌های مختلف باید از ظرفیت‌های مردمی در عرصه اجرایی و عملیاتی بهره بیشتری را بگیریم چرا که امروز مردم ما روی مسائل زیست محیطی حساس هستند و در هر نقطه‌ای از کشور مسئله زیست محیطی رخ دهد، در نشست‌ها و تعاملات با مسئولان آن را پیگیری می‌کنند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست می گوید: عرصه محیط زیست، عرصه عمل است و قطعاً در تهیه و تصویب اساسنامه مجمع خیرین ما سعی کردیم از نگاه دولتی پرهیز کرده و بیشتر ظرفیت‌های بخش خصوصی و توانمندی آنها را در نظر بگیریم.

مرادی تعامل خوب محیط زیست را با صدا و سیما و سایر رسانه‌ها یادآور شد و گفت: نشست‌های مشترکی در این حوزه برگزار شده و کارگروه‌هایی نیز در استان‌ها تلاش می‌کنند تا تفاهمنامه صدا و سیما و محیط زیست در ابعاد مختلف محقق شود.

وی ادامه داد: در استان اردبیل نیز تعامل محیط زیست با صدا و سیما و سایر رسانه‌ها مطلوب و مناسب است و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی و تاکید مسئولان باید به شکل همگانی موضوعات زیست محیطی را مورد دقت و توجه بیشتر قرار دهیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه