English

توسعه اکولوژیک شتر در بافق/پرداخت تسهیلات به شترداران با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام

توسعه شترداری در بافق با ایجاد سند یزد نوین با جدیت در حال رسیدگی است که پرداخت تسهیلات به شترداران با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) یکی از اقدامات در این زمینه است.

توسعه اکولوژیک شتر در بافق/پرداخت تسهیلات به شترداران با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غیب اللهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در همایش هم‌اندیشی توسعه اکولوژیک شتر در بافق افزود: یکی از اقدامات تحولی استان مبتنی بر سند یزد نوین، توسعه پرورش شتر با پرداخت تسهیلات به شترداران با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و همچنین استفاده از مسئولیت اجتماعی معادن در راستای احیای مراتع است.

وی تصریح کرد: تسهیلات به صورت قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله است که در اوایل سال ۱۴۰۲ به شترداران پرداخت می‌شود و سقف آن به ازای هر شتردار، ۱۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان به هر خانوار شتردار است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بیان داشت: نگهداری شتر به صورت نیمه بسته بوده که ظرفیت‌های مراتع و مراتع بلامعارض، در سال گذشته با همکاری منابع طبیعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: هشت طرح مرتع‎داری ممیزی شده که آمادگی این را داریم که در اختیار شترداران قرار بدیم.

غیب الهی گفت: زیرساخت‌ها با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و مرکز اصلاح نژاد دام وزارت فراهم شده و شترداران و سرمایه‌گذاران در این بخش می‌توانند از خارج از کشور نیز گونه‌های شتر را بر اساس مجوز‌های قانونی و سازگار با اقلیم استان وارد کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این همایش هم اندیشی، گام موثری در زمینه توسعه این صنعت و همچنین تأمین گوشت قرمز استان و کشور برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه