English

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان:

جذب سرمایه گذار در بافت تاریخی شهر اصفهان با بسته های تشویقی

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جذب سرمایه گذار در بافت های تاریخی اصفهان با ارائه بسته های تشویقی در برنامه های کاری ویژه شورای شهر و شهرداری است.

جذب سرمایه گذار در بافت تاریخی شهر اصفهان با بسته های تشویقی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  رسول میرباقری با بیان اینکه بافت تاریخی شهر اصفهان ظرفیت بالقوه ای است که باید از آن در راستای رونق گردشگری شهر بهره برد گفت: برای حفظ و تسهیل گری خدمات در بافت تاریخی، امسال اداره ویژه بافت تاریخی در معاونت شهرسازی شهرداری ایجاد شد.

رسول میرباقری افزود: مشوق‌هایی برای شهروندان درنظر گرفته شده تا به صورت انفرادی و جمعی از طرح‌های احیای بافت فرسوده ویژه تر در بافت های تاریخی از جمله اعطای ۷۰ درصد تخفیف تراکم، ایجاد طبقه مازاد و وام استفاده کنند.

وی ادامه داد: گستردگی بافت تاریخی اصفهان زیاد و پیوستگی آن کم است و دراین مناطق کارشناس ویژه ای مستقر می‌شود تا پاسخگوی مسائل شهروندان باشد.

میرباقری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از منطقه ۳ شهرداری اصفهان بافت تاریخی است،گفت: این منطقه بیشترین سرمایه‌های تاریخی شهر اصفهان را در اختیار دارد که ویژه به بافت تاریخی آن در شهرداری منطقه پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تبصره ۶ لایحه بودجه کل کشور روزنه‌ای برای شهروندانی باز کرده که سال‌ها است در موضوع ماده ۱۰۰ گرفتار شده‌اند، خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار پرونده ماده ۱۰۰ داریم که بعضی از آنها شامل چندین واحد مسکونی است، امروز یک زمان موقت برای رفع مشکل این شهروندان ایجاد شده و در این راستا مواردی که شاکی نداشته باشد از سوی مدیریت شهری حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تبصره ۶ لایحه بودجه کل کشور روزنه‌ای برای حل پرونده شهروندان در ماده ۱۰۰ است گفت : حدود ۲۵ هزار پرونده ماده ۱۰۰ داریم که بعضی از آنها شامل چندین واحد مسکونی است و مواردی که شاکی نداشته باشد از سوی مدیریت شهری حل خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه