English

امام جمعه موقت مشهد:

انقلاب اسلامی باعث زنده شدن اندیشه شیعی شد

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: وجدان بیدار مسلمانان مانعی بر سر راه انگلیس بود و لذا انگلیس دست به انجام چند اقدام زد تا اسلام را در خاورمیانه تضعیف کند و انگلیس دید روحانیت منبع تغذیه اسلام است و خواست این منبع را از میان بردارد.

انقلاب اسلامی باعث زنده شدن اندیشه شیعی شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه؛ امام جمعه موقت مشهد در سخنانی عنوان کرد: انقلاب اسلامی باعث زنده شدن اندیشه شیعی شد و الآن هم شعله‌های این انقلاب به تمام دنیا سرایت یافته است و باعث نابودی کامل استکبار خواهد شد.

حجت‌الاسلام فرزانه این سخنان را در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) ابراز داشت و افزود: زمانی انگلیس نقشه دنیا را تعیین می‌کرد و توجه ویژه‌ای به خاورمیانه داشت، زیرا هم بیشترین ذخیره نفت و گاز دنیا در این منطقه قرار دارد و هم این نقطه پل ارتباطی میان شرق و غرب است.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: وجدان بیدار مسلمانان مانعی بر سر راه انگلیس بود و لذا انگلیس دست به انجام چند اقدام زد تا اسلام را در خاورمیانه تضعیف کند و انگلیس دید روحانیت منبع تغذیه اسلام است و خواست این منبع را از میان بردارد.

وی افزود: همچنین تصمیم گرفت دین را برای مردم بی‌ارزش کند و به منظور جذب مردم، جاذبه‌هایی را ایجاد کرد که از جمله این جاذبه‌ها، عریان‌سازی زنان بود و انگلیس پیش از انقلاب به منظور بی‌دین‌سازی نسل جوان ایرانی، دانشگاه‌هایی را در ایران تاسیس کرد.

حجت‌الاسلام فرزانه تاکید کرد: سپس غرب به منظور تحقق اهداف خود، رضاخان را در ایران، آتاتورک را در ترکیه و امان‌الله خان را در افغانستان روی کار آورد و این‌ها همه مزدوران آمریکا بودند و رضاخان در قدم نخست شعارهایی مبنی بر ایران آباد و آزاد سرمی‌داد.

امام جمعه موقت مشهد متذکر شد: سپس به هیئات می‌رفت و به عزاداری برای اهل بیت می‌پرداخت و اما رفته‌رفته روی اصلی خود را نشان داد و در راستای ترویج بی‌حجابی قوانینی را تصویب کرد و همچنین گفت روحانیون اگر می‌خواهند لباس خود را حفظ کنند، باید در امتحانی شرکت کنند و تنها در صورت قبولی در این آزمون، می‌توانند ملبس باقی بمانند.

وی اظهار داشت: بی‌حجابی توطئه انگلیس برای ایران بود که به دست رضاخان محقق شد و انقلاب اسلامی باعث زنده شدن اندیشه شیعی شد و الآن هم شعله‌های این انقلاب به تمام دنیا سرایت یافته است و باعث نابودی کامل استکبار خواهد شد.

امام جمعه موقت مشهد افزود: کسی تعریف می‌کرد زمانی کشیش‌های مسیحی یک گردهمایی برگزار کردند با هدف طراحی برنامه‌ای برای حذف نام پیامبر اسلام و پس از اینکه جلسه را به اتمام رساندند، گفتند بر پیامبر و آل او صلوات‌.

حجت‌الاسلام فرزانه خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم به مسئولین کمک کنند تا اهداف دشمن در زمینه ایجاد ترویج بی‌حجابی محقق نشود و دشمن هر غلطی هم که بکند، ملت ایران در پایان با یک تکبیر و مرگ بر آمریکا کار را تمام خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه