English

وزیر نیرو :

صنعت برق بالاترین رشد تولید و فروش در میان تمام صنایع را داشته است

وزیر نیرو گفت:در وزارت نیرو تلاش کردیم که ناترازی‌ها را کم اثر کنیم و در زمان منطقی این ناترازی‌ها بطور کامل برطرف شود.

صنعت برق بالاترین رشد تولید و فروش در میان تمام صنایع را داشته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، وزیر نیرو در مراسم افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران گفت:آمارها حاکی از این است که در هفت ماهه سال جاری صنعت برق از بالاترین رشد تولید و فروش در میان تمام صنایع برخوردار بوده است.

علی اکبر محرابیان با اشاره به اینکه  از بدو شروع دولت سیزدهم با وجود ناترازی صنعت برق تامین برق پایدار مشترکان بوده است توضیح داد:در وزارت نیرو تلاش کردیم که ناترازی‌ها را کم اثر کنیم و در زمان منطقی این ناترازی‌ها بطور کامل برطرف شود.

وزیر نیرو تصریح کرد :از ۱ خرداد تا ۱۵ مهر ماه میزان مصرف بخش خانگی ۴۶ میلیارد کیلووات ساعت ثبت شد، و در بخش صنعت نیز در سال ۱۴۰۰، ۳۶ میلیارد کیلووات ساعت برق تحویل داده شد که این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۴۶.۱ میلیارد کیلووات ساعت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ صنعت کشور میزان تامین برق صنایع از برق خانگی پیشی گرفت گفت: توانستیم در حوزه تحویل برق به صنایع نیز رقم‌های خوبی را ثبت کنیم. بطوریکه در صنعت سیمان در تابستان امسال بیش از ۱۱ درصد رشد تولید را شاهد بودیم و در پایان دوره میزان ذخیره سیمان به ۱۵ میلیون تن رسید که این عدد معادل تولید ۱۱۰ روز تولید سیمان در کشور است.

محرابیان ادامه داد:بی شک برگزاری جشنواره فن بازار می‌تواند به این منجر شود که از ایده تا بازار را دنبال کنیم و از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بهره ببرید. و بازار محصولات ایران تنها مختص به جمهوری اسلامی نیست و بازار کشورهای همسایه و حتی کشورهای دور را در بر می‌گیرد که دعوت از سفرای مختلف در این نمایشگاه در همین راستا بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه