English

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی:

بخش خصوصی در راه‌آهن به رسمیت شناخته می شود/به عقب برنمی گردیم

مدیر عامل راه آهن گفت: آماده به‌کاری لکوموتیوهای کشور حدود ۵۰ درصد است و ورود لکوموتیوهای جدید و استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی می‌تواند کارگشای کمبودهای موجود شود.

بخش خصوصی در راه‌آهن به رسمیت شناخته می شود/به عقب برنمی گردیم
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، معاون وزیر راه وشهرسازی، جبارعلی ذاکری در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و تولیدکنندگان واگن و لکوموتیو افزود: این نشست به منظور شنیدن دغدغه‌ها و چالش‌های پیش‌روی بخش خصوصی و راه‌آهن برگزار شد و این نشست‌ها به صورت حوزه‌ای و تخصصی ادامه خواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد با همفکری هم بتوانیم گام‌هایی مهم را رو به جلو برداریم.

ذاکری اظهار داشت: با همدلی و همفکری این قافله را به سمت جلو پیش خواهیم برد و نباید به عقب برگردیم و در این راستا باید تلاش‌های مضاعفی انجام شود. با همه ذینفعانی که در این حوزه فعالند دست به دست هم خواهیم داد تا به اهداف راه‌آهن برسیم.

وی ادامه‌داد: در یک دوره گذار قرار داریم و الگوهای راه‌آهن دولتی باید به سمت کاهش تصدی‌گری حرکت کند.

مدیرعامل راه آهن بیان‌داشت: بهترین راه این است که نمایندگان بخش خصوصی در ارکان راه‌آهن به رسمیت شناخته شوند تا از نظرات تشکل‌ها و شرکت‌ها بهره گرفته شود و بخش خصوصی بتواند حضور مستمری در بخش‌های مختلف داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: آماده به‌کاری لکوموتیوهای کشور حدود ۵۰ درصد است و ورود لکوموتیوهای جدید و استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی می‌تواند کارگشای کمبودهای موجود شود.

وی با بیان اینکه باید امری مشابه فاینانس خارجی برای فاینانس داخلی ایجاد شود، گفت: خرید لکوموتیو از شرکت‌های تولیدکننده خارجی با حدود ۱۵ درصد قیمت نهایی انجام می‌شود و بقیه مبلغ با استفاده از درآمدهای همان لکوموتیو پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که برای خرید محصولات داخلی باید همه مبلغ را پرداخت کرد.

ذاکری در ادامه اظهار داشت: اگر خط آهن جدیدی توسعه پیدا می‌کند، قطاری از محور دیگری حذف و به خط جدید افزوده می‌شود، زیرا کمبود قطار در کشور همچنان جدی است.

وی درباره پرداخت مطالبات بخش خصوصی نیز گفت: بانک ملی یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان (۱.۲ همت) از تبصره ۱۸ را پرداخت کرده و با مبلغی که مجموعه راه‌آهن پرداخت می‌کند به ۳.۶ همت می‌رسد و پرداخت مطالبات تبصره ۱۸ انجام خواهد شد. در خصوص ماده ۱۲ نیز گفت‌وگوهایی با وزارت نفت انجام شده و قول‌هایی نیز دریافت شده است که امیدوایم آثار آن را به زودی ببینیم.

ذاکری ضمن تاکید بر توسعه حمل‌ونقل مسافری در کنار حمل‌ونقل باری گفت: باید با حرکت روبه‌جلو، قطارهای مناسب و شایسته مردم تهیه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه