English

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تکمیل ۸۴۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی را در سالجاری

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه در سالجاری خبر داد و گفت: حدود ۴۰۰ کیلومتر گلوگاه ترافیکی در طول شبکه بزرگراهی کشور وجود دارد که با تزریق ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار رفع می‌شود.

تکمیل 840 کیلومتر مسیر بزرگراهی را در سالجاری
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی تکمیل شبکه بزرگراهی کشور در تمام استان‌ها را یک عدالت اجتماعی دانست و گفت: ساخت ۱۹ هزار کیلومتر بزرگراه در قانون بودجه جزو وظایف این شرکت است که بخشی از این مسیرها زیر عبور قرار دارد و ۶ هزار کیلومتر نیز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در صورتی که متوسط سالانه بهره برداری از مسیرهای بزرگراهی را۱۰۰۰ کیلومتر در نظر بگیریم تکمیل شدن این پروژه‌ها ۶ سال زمان نیاز دارد که با اولویت‌بندی در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسند.

خادمی اولویت بندی پروژه‌ها را یکی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و افزود: ‌برنامه اولویت‌بندی پروژه‌ها با هدف تسریع در ساخت کریدورهای بزرگراهی، گلوگاه‌های ترافیکی و حذف محورهای حادثه خیر با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت ۴۰۰کیلومتر مسیر در طول شبکه بزرگراهی به عنوان نقاط مهم و حیاتی موجب روان شدن ترافیک در تمام مسیر و رفع بخشی از محورهای حادثه‌خیز می‌شود و تکمیل شدن آن به ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خادمی همچنین از تکمیل ۸۴۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی را در سالجاری خبر داد و اظهار داشت: در ابتدای سال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این محور‌ها ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که در حال پیگیری تامین این منابع از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه