English

تلاش ریاض برای جلب بیشتر بارزانی

سرویس بین الملل- سران وهابی سعودی در ادامه سیاست های بحران آفرینی فرامرزی خود تلاش زیادی را برای جلب مقامات اقلیم کردستان عراق بکار گرفته اند.

تلاش ریاض برای جلب بیشتر بارزانی

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رسانه های کرد، عبدالله بن عبدالعزیز، مشاور دیوان سلطنتی عربستان و «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق روز گذشته در اربیل با یکدیگر دیدار و درباره راه‌های حمایت از پناهندگان در منطقه کردستان بحث و تبادل نظر کردند.

مشاور دیوان سلطنتی عربستان در این دیدار از تلاش های اربیل در حمایت از آوارگان جنگ علیه داعش تمجید و اعلام کرد که منطقه کردستان عراق با وجود بحران مالی و جنگ علیه داعش، از تعداد زیادی آواره استقبال به عمل آورد.

اخیرا نیز وزیر خارجه عربستان سعودی، پس از آنکه ۲۳ سال بود چنین مقامی از مقامات عالی‌رتبه سعودی به عراق نیامده بود، در سفری از پیش اعلام نشده به بغداد سفر کرد.

مسعود بارزانی در این دیدار، بر اهمیت سازش و همکاری مشترک تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه طی ۲۶ سال گذشته علیه مردم کردستان کشتار صورت گرفت، اربیل بدون اینکه بخواهد انتقام گیری کند، صفحه جدیدی از روابط با عراق و همکاری مشترک را گشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه