English

چاووش اوغلو: اروپا در لبه پرتگاه است

سرویس بین الملل- وزیر امورخارجه ترکیه که به اشتباهات خود در سیاست خارجی و روابطش با همسایگان بی توجه است در ادعای تازه گفت: اروپا در لبه پرتگاه قرار دارد.

چاووش اوغلو: اروپا در لبه پرتگاه است

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رسانه های ترکیه، مولود چاووش اوغلو به صورت تلویحی آمریکا و روسیه را به حمایت از گروه های تروریستی در سوریه متهم کرد و گفت: این کشورها برای در دست داشتن گروه یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) با هم رقابت می کنند.

چاووش اوغلو گفت: ابرقدرت ها برای در اختیار داشتن ی.پ.گ در سوریه با یکدیگر و بر سر آن که دیگری این گروه را از آن خود نکند، رقابت می کنند.

وی یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) را یک گروه تروریستی خواند و افزود: اروپا و جهان باید از خود بپرسند که چه می کنند چرا که این روند، روند درستی نیست.

وی ادعا کرد: امروز افزایش دشمنی با خارجی ها، مخالفت با اسلام و حتی تنفر از آن در اروپا دیده می شود و در اثر مخالفت با اسلام، ترکیه و رجب طیب اردوغان، حمله جدی علیه ترکیه نیز بیشتر شده است.

وی ممانعت از راه اندازی کمپین آری پیش از برگزاری همه پرسی ترکیه در بسیاری از کشورهای اروپایی و مشارکت در کمپین نه به همه پرسی، همچنین حمایت از گروه هایی چون پ.ک.ک و گروه فتح الله گولن در اروپا را موجب ناراحتی اعلام کرد.

چاووش اوغلو مبارزه ترکیه با تروریسم در داخل و خارج از این کشور را ادامه دار اعلام کرد و افزود: ترکیه این موضوع فقط به چشم یک روند پیش از همه پرسی نگاه نمی کند چرا که این موضوع در چند سال اوج گرفته و به یک مد تبدیل شده است.

وی مدعی شد: اروپا اکنون در لبه پرتگاه قرار دارد چرا که در احزاب دولتی و مرکزی اروپایی نیز لغزش دیده می شود و وضعیت سیاستمداران رسانه ای نیز بدتر از آن است و آن چه امروز در اروپا مشاهده می شود غیرقابل باور است.خه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک می داند و مدعی است که این دو تشکیلات شبه نظامی کُردی، در صدد ایجاد کشور مستقل در شمال سوریه هستند و بر این اساس ترکیه به رغم دشمنی با دولت قانونی سوریه و تجاوز نظامی به خاک این کشور، همواره از تمامیت ارضی سوریه دفاع و اعلام کرده است که اجازه تاسیس دولت و یا تشکیلات خودگردان کُردی در شمال سوریه را نخواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه