English

مادورو ادعای پمپئو مبنی بر تلاش برای فرار از ونزوئلا را رد کرد

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، ادعای مایک پمپئو مبنی بر قصد در مورد ترک ونزوئلا را قویا رد کرد.

مادورو ادعای پمپئو مبنی بر تلاش برای فرار از ونزوئلا را رد کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، روز سه شنبه(10 اردیبهشت ماه)، خوان گوآیدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا بار دیگر از نظامیان ونزوئلایی خواست تا بر علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به پاخیزند. با این حال، فرماندهان نیروهای مسلح ونزوئلا واکنشی به این درخواست وی نشان نداده اند.

اوایل روز سه شنبه، شماری از افراد مسلح که خوان گوآیدو را همراهی می کردند با سربازانی که حامی مادورو بودند، در خیابان های کاراکاس درگیر شدند. با این حال، آرامش نسبی تا بعدازظهر همان روز به پایتخت ونزوئلا بازگشت. 

پیشتر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به سی ان ان گفته بود: آن طور که ما متوجه شده ایم، مادورو آماده شده بود تا ونزوئلا را به مقصد کوبا ترک کند و قدرت را واگذار کند اما روسیه وی را متقاعد ساخته تا در ونزوئلا بماند. با این حال، نیکلاس مادور قویا این ادعا را رد کرده است و اقدام گروه کوچکی از نظامیان در روز سه شنبه برای انجام کودتا را محکوم کرده است. وی در اشاره به اقدام نظامیان متحد با گوآیدو گفته است: طرح آنان شکست خورد و کسی به دعوت آن ها پاسخ نداد زیرا ونزوئلا خواهان صلح است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه