English

معاون دبیرکل سازمان ملل:

چشم‌انداز بشردوستانه سوریه، امسال تاریک است

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری اعلام کرد: در سال ۲۰۲۴، چشم‌انداز بشردوستانه سوریه، تاریک خواهد بود.

 چشم‌انداز بشردوستانه سوریه، امسال تاریک است
به گزارش خبرگزاری موج

، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری روز سه‌شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت انسانی در سوریه گفت: اکنون ۱۶.۷ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. این تعداد تقریباً سه‌چهارم جمعیت سوریه و بیشترین تعداد افراد نیازمند از آغاز بحران است.

او افزود: گسترش خصومت‌ها در شمال سوریه و حملات اخیر در دمشق و حمص همچنان به ایجاد تلفات غیرنظامیان ادامه می‌دهند.

گریفیتس اضافه کرد: در شمال‌شرق سوریه، حملات اخیر از اواسط ژانویه منجر به تعطیلی کامل صدها تاسیسات ضروری از جمله ایستگاه‌های آب، مراکز بهداشتی، مدارس، و سایر خدمات حیاتی شده است. بیش از ۱ میلیون نفر، از شهرها تا روستاها به برق دسترسی ندارند.

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: کاهش دسترسی به برق، آب و سوخت، ناامنی غذایی و سوء‌تغذیه را به‌ویژه در میان اعضای آسیب‌پذیر جامعه مانند کودکان و زنان باردار و شیرده تشدید کرده است.

گریفیتس ادامه داد: به این ترتیب، در سراسر سوریه، خصومت‌های جاری، کاهش خدمات ضروری، کمبود آب و وضعیت وخیم اقتصادی در حال افزایش هستند.

او تصریح کرد: با این حال، چالش‌های دسترسی از جمله حوادث امنیتی روزانه، توانایی فعالان بشردوستانه برای ارائه ایمن کمک‌های ضروری و مستقیم به جمعیت آسیب‌دیده را محدود کرده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: مجددا از همه طرف‌های درگیر دعوت می‌کنم به حقوق بین‌المللی و بشردوستانه احترام بگذارند. بدیهی است کمک‌های فرامرزی برای مردم شمال‌غرب سوریه در آینده قابل پیش‌بینی همچنان حیاتی خواهد بود.

گریفتیس تاکید کرد: واضح است که گسترش حمل‌ونقل در سراسر سوریه از جمله در شمال‌غرب، یک ضرورت بشردوستانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه