English

بیش از ۵ هزار دانش آموز فلسطینی از آغاز جنگ در غزه به شهادت رسیده است

وزارت آموزش و پرورش فلسطین ابراز داشت: بیش از پنج هزار و ۴۲۴ نفر از دانش‌آموزان فلسطینی از آغاز جنگ غزه به شهادت رسیده است.

بیش از ۵ هزار دانش آموز فلسطینی از آغاز جنگ در غزه به شهادت رسیده است
به گزارش خبرگزاری موج

، وزارت آموزش و پرورش فلسطین امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد از هفتم اکتبر گذشته و همزمان با آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری، ۵۴۲۴ دانش آموز فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۱۹۳ دانش مجروح شده‌اند.

این وزارتخانه افزود: تعداد دانش آموزان به شهادت رسیده ساکن نوار غزه از ابتدای این تجاوز ۵۳۷۹ نفر و تعداد دانش آموزان مجروح این منطقه نیز ۸۸۸۸ نفر بوده است. همچنین در این مدت زمان ۴۸ دانش آموز در کرانه باختری به شهادت رسیده، ۳۰۵ دانش آموز مجروح شده و ۹۷ نفر دیگر از آنها نیز بازداشت شده‌اند.

در این گزارش همچنین به شهادت ۲۵۵ معلم و کادر آموزش و ۸۹۱ نفر دیگر از آنان در نوار غزه اشاره شده و علاوه بر آن مجروحیت ۶ معلم و کادر آموزشی کرانه باختری و بازداشت بیش از ۷۳ نفر از آنها نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در جریان حملات اشغالگران ۲۸۶ مدرسه دولتی و ۵۶ مدرسه وابسته به آژانس آنروا در معرض بمباران و تخریب قرار گرفته است که در ۱۱۱ مورد از آنها خسارات وارد شده قابل توجه بوده و در ۴۰ مورد نیز ساختمان به طور کامل ویران شده است. همچنین ۵۷ مدرسه در کرانه باختری مورد حمله و تخریب قرار گرفته و علاوه بر آن ۱۳۳ مدرسه دولتی نوار غزه برای پناه دادن به آوارگان مورد استفاده قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه