English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۲ تحول معنادار برای ایران در بحبوحه جنگ غزه

«موسسه شناخته شده "مرکز افکارسنجی عربی" در نظرسنجی هایی اخیر خود به این مساله اشاره داشته که در بحبوحه جنگ غزه، محبوبیت مقام های ارشد ایرانی از جمله مقام معظم رهبری در سطح منطقه در قیاس با برخی رهبران عربی نظیر محمد بن سلمان، و محمد بن زاید، شاهد رشد قابل توجهی بوده است.»

۲ تحول معنادار برای ایران در بحبوحه جنگ غزه

، قریب به 6 ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد. جنگی که تاکنون موجب کشته، مجروح و مفقود شدن بیش از 100 هزار فلسطینی شده و البته که بر اساس نرخ کشتار غیرنظامیان، جنگ غزه را بایستی خونین ترین جنگ قرن بیست و یکم جهان دانست. رژیم اشغالگر قدس در جریان جنگ غزه بیش از 65 درصد از زیرساخت های مدنی نوار غزه را با آسیب های جدی مواجه کرده و البته که گزارش های مختلف حاکی از این هستند که قریب به 40 درصد از ساختمان های این منطقه یا به کل ویران شده و یا دچار آسیب‌های جدی شده اند.

اکنون از هر 10 فلسطینی 9 نفر با بحران گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند و البته که هشدارهای جدی در مورد احتمال بالای شیوع بیماری های واگیر دار میان مردم غزه به دلیل کبود امکانات بهداشتی و همچنین عدم دسترسی کافی به آب سالم، مطرح شده و می شود.

مسائلی که همه و همه حمله رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه را به یک نمونه عینی از جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی تبدیل کرده است. با این همه، در جریان جنگ غزه که بایستی به دلیل درگیر بودن طیف های مختلفی از بازیگران در قالب این جنگ، آن را به معنای واقعی کلمه یک بحران بین المللی دانست، شاهد رخداد 2 تحول معنادار که مرتبط با ایران هستند، بوده ایم.

اولا، در جریان جنگ غزه شاهد اوج گیری قابل توجه قدرت نرم و محبوبیت ایران در سطح منطقه بوده ایم. به طور خاص موسسه شناخته شده "مرکز افکارسنجی عربی" در نظرسنجی های اخیر خود به این مساله اشاره داشته که محبوبیت مقام های ارشد ایرانی از جمله مقام معظم رهبری در سطح منطقه در قیاس با برخی رهبران عربی نظیر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید امیر امارات متحده عربی، شاهد رشد قابل توجهی بوده و حتی در برخی شاخص ها شاهد پیشی گرفتن محبوبیت ایران و مقام های ارشد این کشور از رهبران شناخته‌شده عرب(از چشم انداز افکار عمومی عربی) بوده ایم.

به بیان ساده تر، موضع ثابت و محکم ایران در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین، توجهات گسترده ای را به ویژه از جانب افکار عمومی منطقه، به سمت کشورمان جلب کرده و دیدگاه های مثبتی را نسبت به ایران سبب شده است.

دوم اینکه در بحبوحه جنگ غزه، هر چه محبوبیت ایران در سطح منطقه افزایش یافته(موضوعی که در نظرسنجی‌های مختلف قابل رصد و مشاهده بوده)، شاهد زوال و سقوط هژمونی و قدرت آمریکا و متحدان بین‌المللی آن در سطح منطقه غرب آسیا و به طور کلی خاورمیانه بوده ایم. به طور خاص مردم کشور تونس که به طور سنتی دیدگاهی باز را نسبت به قدرت های شرقی و غربی جهان داشته اند، در جریان یک نظرسنجی مرکز افکار سنجی عربی، از اقبال بیشترِ خود به طیف قدرت های شرقی و به ویژه ایران و در عین حال، اعلام انزجار از سیاست های منطقه ای آمریکا خبر داده اند.

در واقع، جنگ غزه روند افول هژمونی آمریکا مخصوصا در منطقه خاورمیانه را به نحو قابل توجهی تسریع کرده است. موضوعی که پیش از جنگ غزه نیز وجود داشت اما رخداد جنگ مذکور و کنشگری منفی دولت آمریکا در حمایت از جنایات صهیونیست ها، تا حد زیادی به این روند سرعت بخشیده است. مساله ای که در نهایت به نفع ایران و محور مقاومتِ تحت رهبری این کشور در سطح منطقه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه