English

بیشتر از ۷۶ درصد مدارس غزه به بازسازی نیاز دارد

آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) اعلام کرد که بیش از ۷۶ درصد مدارس نوار غزه به بازسازی یا آماده سازی کامل نیاز دارند.

بیشتر از ۷۶ درصد مدارس غزه به بازسازی نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از شبکه فلسطین الیوم، آژانس آنروا افزود: بر اساس اعلام گروه آموزش جهانی، برای شروع به کار مجدد بیش از ۷۶ درصد مدارس نوار غزه به بازسازی یا آماده سازی گسترده نیاز دارند.

آنروا در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» افزود: تیم های این آژانس تلاش می کنند تا از طریق بازی و آموزش به کودکان دسترسی پیدا کنند.

این آژانس با تاکید بر اینکه آموزش حق اساسی از حقوق بشر است، خواستار آتش بس فوی در نوار غزه شد که از بیش از هشت ماه قبل شاهد جنگ ویرانگر رژیم اسرائیل علیه ساکنان آن است.

همچنین رئیس آژانس آنروا گفت: پس از گذشت هشت ماه از جنگ علیه نوار غزه، ارسال کمک های بشردوستانه به این منطقه همچنان با محدودیت مواجه است.

«فیلیپ لازارینی» رئیس آنروا تصریح کرد: «نوار غزه برای آژانس های امدادی از جمله آنروا یک منطقه جنگی فعال و یک محیط عملیاتی پیچیده است».

وی افزود: پس از گذشت بیش از هشت ماه از جنگ وحشیانه [رژیم اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه]، کمک ها در حجم وسیع به نیازمندان نمی رسد.

لازارینی تداوم تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی را از جمله عوامل محدودیت های ایجاد شده برای امدادرسانی به ساکنان نوار غزه دانست و افزود: تعداد محدودی از گذرگاهها به سمت غزه باز است.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه به عنوان تنها گذرگاه ارتباطی شهروندان فلسطینی با جهان خارج را اشغال و

لازارینی در ادامه، جلوگیری و تاخیر سازمان یافته حرکت از قبل هماهنگ شده کاروان های حامل کمک های بشر دوستانه از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و جلوگیری از ورود تجهیزات لجستیکی، امنیتی و ارتباطی به نوار غزه را که منجر به محدود کردن توانایی جامعه امدادی برای فعالیت و برقراری امنیت می شود، از دیگر مشکلات و چالش های فرا روی آنروا در غزه بیان کرد.

رئیس آنروا گفت: آنچه که باید به شکل مطلوب و بصورت فوری برای امدادرسانی به ساکنان غزه انجام شود این است که ارسال کمک های بشر دوستانه بصورت بی وقفه، منظم، هماهنگ و هدفمند جریان یابد و ایمنی و امنیت امدادگران و داریی های آنها تامین شود و کاروان های حامل کمک های بشردوستانه از سوی پلیس محلی همراهی و محافظت شوند.

وی افزود: همچنین نیاز است که مسیرهای امن و ساعات کار ثابت و استاندارد برای نقاط عبور کامیون های حامل کمک های بشر دوستانه در نظر گرفته و آتش بسی که همه طرف های جنگ به آن پایبند باشند، برقرار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه