English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پشت پرده سفر وزیر جنگ صهیونیست ها به آمریکا چیست؟

«"یوآف گالانت" وزیر جنگ صهیونیست ها در سفر به آمریکا به دنبال کاهش اختلافات با واشینگتن و دریافت برخی چراغ سبزها از دولت آمریکا با محوریت مسائل منطقه ای است.»

پشت پرده سفر وزیر جنگ صهیونیست ها به آمریکا چیست؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، "یوآف گالانت" وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس به تازگی در سفری عازم آمریکا شده است. رویدادی که با تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد محرک ها و اهداف اصلی این سفر همراه شده است. سفر گالانت به آمریکا در شرایطی انجام گرفته که در روزهای اخیر تنش های قابل توجهی میان دولت بایدن و دولت نتانیاهو با محوریت تحولاتی نظیر جنگ غزه آشکار شده بود.

در این راستا، از یکی سو، نتانیاهو به طعنه گفته بود که "رژیم سارائیل فرمانبردار محض آمریکا نیست" و بایدن هم به نتانیاهو طعنه زد و تاکید کرد که "روند تحولات نشان می دهد که نتانیاهو حضور در قدرت را به منافع اسرائیل ترجیح می دهد. موضوعی که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست". با این همه، سفر گالانت به آمریکا یک رویداد معنادار است که در نوع خود با پیام ها خاصی نیز همراه است.

اولا، یوآف گالانت وزیر جنگ صهیونیست ها در سفر به آمریکا، رایزنی های مبسوطی را در دستورکار دارد تا بتواند روند ارسال تسلیحات و مهمات از آمریکا برای رژیم صهیونیستی را تسهیل و تقویت کند. دولت بایدن اخیرا چند محموله تسلیحات و مهمات سنگین به اراضی اشغالی را از بیم آنکه مبادا این تسلیحات در مناطق پرجمعیتی رفح استفاده شوند، به اراضی اشغالی نفرستاده است.

موضوعی که با اعتراض نخست وزیر صهیونیست ها و مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس همراه شده و به اذعان آن ها در ادامه یافتن تلاش های جنگیشان خلل جدی ایجاد کرده است. نتانیاهو به صراحت در ویدئویی اعلام کرده که اگر آمریکا تسلیحات لازم را به اسرائیل نرساند، این رژیم در تحقق اهدافش ناکام خواهد بود و این موضوع به نفع خودِ آمریکا هم نیست.

دوم اینکه به نظر می رسد بخش قابل توجهی از رایزنی های سفر گالانت به آمریکا معطوف به اقدام احتمالی صهیونیست ها در حمله قریب الوضوع به لبنان باشد. رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بر شدت لفاظی های خود با محوریت حمله به لبنان افزوده و دلیل آن را نیز تداوم یافتن حملات حزب الله به مراکز حساس نظامی و اطلاعاتی در شمال فلسطین اشغالی عنوان کرده است.

حزب الله تاکید کرده که تا کارزار قتل و جنایت صهیونیست ها در نوار غزه خاتمه نیابد، به حملاتش علیه اراضی اشغالی خاتمه نخواهد داد. در این چهارچوب، صهیونیست ها تهدید کرده اند که حزب الله باید از مرزهای مشترک میان لبنان و فلسطین اشغالی فاصله بگیرد. عدم تبعیت حزب الله از این گزاره سبب شده تا رژیم صهیونیستی تاکید کند که حمله آن به لبنان رویدادی قریب الوقوع است. از این رو، به نظر می رسد که گالانت در واشینگتن به دنبال انجام رایزنی برای دریافت چراغ سبزهای لازم از آمریکا برای حمله به لبنان باشد.

و در نهایت سوم اینکه باید توجه داشته باشیم که رژیم اشغالگر قدس بدون اجازه آمریکا قادر به انجام هیچ کاری نیست. این رژیم نیاز به تسلیحات و البته حمایت های سیاسی و دیپلماتیک آمریکا در عرصه بین المللی و در قالب نهادهایی نظیر شورای امنیت سازمان ملل متحد دارد. از این رو، سرد شدن روابط تل آویو با واشینگتن در وهله نخست به ضرر اسرائیل است.

در این چهارچوب، سفر گالانت به آمریکا تا حد زیادی معطوف به رفع برخی اختلافات با آمریکا و جلب حمابت هر چه بیشتر واشینگتن از اسرائیل در حوزه های مختلف است. رویدادی که رژیم صهیونیستی بدون برخورداری از آن بیش از پیش به نقطه بن بست می رسد و با شرایط خطرناکی مواجه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه